elingeviltspår

Alla inlägg under oktober 2010

Av Jenny Nyberg - 31 oktober 2010 20:27

Det blir ett inlägg till i kväll.

Daniel och Booster har kommit hem från dagens jakt, som jag hoppade över för att städa och tvätt.

Det hade varit en lugn dag i skogen, en del kontakter men ingen som kom framför pipan.


En sak som hänt sen sist är att en barndomsvän avlidit i en bilolycka för två veckor sen. Han blev påkörd av en annan billist som hade bråttom till jobbet, ingen av dom kom fram. Min vän dog nog omeddelbart och den andre mannen hamnade på sjukhuset men brutna ben. Vi är många som sörjer och saknar denna underbara människa som fick förvandlas till ängel allt för tidigt.


Men nu till något roligare

Jag var till en kompis igår som kan de här med klicker. Kanske kan det va min räddning för att få till det med Rockys och Arenas bristande lydnad. Jag tror helt enkelt att jag inte har förklarat för dom vad det är jag vill. Rocky är en stjärna som fattar så snabbt att jag fäller mig själv hela tiden. Han snappar upp allt, även det jag inte vill. Ja enkelt ska det inte va.

Kanske man skulle försöka träna minst 3 gånger i veckan och sikta på tävling i vinter eller vår. Det skulle va roligt om Arena kunde komma till 3:an och Jag vet att Rocky kan komma ännu längre om jag bara ger honom den tiden han behöver.


Nej nu ska jag nog hänga den sista tvätten som jag ska ha redan klockan 4 i morn bitti

Hej

Av Jenny Nyberg - 31 oktober 2010 13:11

Hallå igen


Då var men tillbaka i bloggvärlden. Jag har haft en hel del på gång som gjort att tiden inte räckt till.


Men va har då hänt sen sist undrar ni kanske, och jag ska försöka sammanfatta.


Hundarna: Ja va har hänt med dom. Arena har tävlat LK 2 första gången sedan valparna föddes. Hon skrapade ihop 144 poäng med ett 2:a pris. Hon behöver träna mer och det visste jag men jag ville testa och se var våra svaga punkter låg. Tikka var på rasspecialen i Karlstad men vi fick åka hem igen med 1:a pris Hp och BIM. Men hon vara bara lite valp. Booster va till Högbo på Int utställning och kom hem med BIR och CACIB. Vi var alla så stolta.


Vi människor då: Daniel och jag jobbar vidare och tjänar pengar i veckorna. Vi har gjort om schemat på mitt jobb så nu börjar vi 06:00 och slutar 18:00 i 4 dagar ena veckan, och sen 18:00 till 06:00 i 3 nätter andra veckan. Detta betyder att jag aldrig jobbar en fredag, lördag eller söndag. Jag kan inte klaga.


Nu när den mesta älgjakten är över och det inte är lika hysteriskt i skogen längre så ska jag spåra mer med hundarna. Jag hade tänkt få ett anlagsprov avklarat på Tikka innan vintern men det föll bort ibland allt som kom ivägen. Kurserna ligger lite lågt nu men några enstaka spårtillfällen går och ordna om det skulle finnas intresse.

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards