elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Jag har träningsvärk...

Av Jenny Nyberg - 14 maj 2012 19:21

Konstigt igentligen, men så är det. Min egen teori är att det var ett tag sen som jag körde tankbil och tankade Fokkrar, men i går blev det några och då kom träningsvärken. Men det är en skön värk eftersom man vet att man har använt muskler som behövde tränas lite extra.


Det kommer att bli en tung tid framöver, min älskade lilla Tikka ska flytta ifrån oss. Vi har tillsammans med uppfödaren kommit till beslutet att hon ska få bo hos en familj i södra Sverige och sen gå i avel som planerat. Mitt hjärta känns tomt när jag tänker på att jag måste leva vidare utan henne, men jag kommer att åka ner och hälsa på henne så ofta jag kan.


Men så lite roliga nyheter.

I fredags åkte vi med jobbet till köpenhamn. Vi var på Carlsbergsmuseumet och sen på tivoli. Vi åt middag på tivoli och sen fick vi åkband och åkte karuseller så vi nästan kräktes. Alla förvandlades till små barn som bara hade så himla roligt. Det betyder så mycket för sammanhållningen på jobbet att få vara privata med varann och lära känna personen på ett annat plan.

Jag var lite skakig inför flygresan men allt gick bra och sen på hemvägen så mindes jag alla konstiga karuseller jag åkt och överlevt och då gick flygningen mycket bättre, jag till och med somnade under dom 55 minuter som vi var i luften.

Skitroligt var det och jag ser fram emot nästa resa i höst när vi åker på sedvanlig kryssning, men det är lika roligt det men det brukar bli mer alkohol och jag är lite otränad efter allt jobbande, hur ska jag hinna dricka och roa mig när jag mest är på jobbet hela tiden.


Och så lite mer jobb.

I natt jobbade jag natt, började 18 i söndags och slutade 06 i morse. Det var en ganska lugn natt och jag kunde sova några timmar. Jag trivs bra med att jobba natt och hoppas att det blir många fler i sommar.

Jag ska jobba kväll i morn och sen kväll lördag och söndag. Skönt att få jobba igen och komma in i rutinerna igen. Jag trivs fortfarande lika bra med jobbet och har lärt mig att stanna kvar och sova över istället för att åka hem bara för att sova några få timmar och sen åka tillbaka. Jag sparar en massa pengar på det viset och jag utsätter inte mig själv och andra för riskerna med att köra hem trött och sen köra tillbaka om möjligt ännu tröttare.


Nu blir det lite tv innan sängen ska få besök av min trötta kropp.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards