elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

10 månader....

Av Jenny Nyberg - 5 juni 2012 21:57

Ja, eftersom bloggen den senaste tiden nästan inte handlat om annat än jobb så fortsätter jag väl på den banan. Just i dag, denna dagen som är just idag, fast för 10 månader sen, började jag min utbildning på AFCO Arlanda. Jag skulle utbildas till Flygplanstankare, allstå en sån som tankar flygplan.

Jag minns så väl första dagen då jag gick där med händerna i fickorna och vågade inte pilla på nått eftersom jag var övertygad om att jag kunde ställa till med nått.

En tanke jag hade hela första dan var: Hur fan ska jag kunna lära mig allt det här?

Men nu så här med facit i hand så tycker jag ändå att jag lyckades ganska bra. Jag ska inte säga att jag är fullärd på långa vägar, men jag klarar av de mesta vanligen förekommande arbetsuppgifterna. Men så har jag ju haft världens bästa lärare och senare även mentor Mats Törnroos. Den stackarn drabbas fortfarande av mig när jag står inför nån svårighet som jag känner att jag vill kolla med nån utan att behöva gå ut på radion och erkänna min dumhet för alla som lyssnar. Sen kan jag väl billigt erkänna att jag är lite extra rädd för att verka dum i en situation som denna när nästan alla arbetskamrater är män, även om jag inte ska behöva känna så.


Hur som haver, jag är stolt över att ha jobbat på samma ställe i 10 månader. Om jag får vara kvar i en månad till så har jag slagit mitt eget rekord vad gällande anställningstid. Den senaste anställningen som varade så här länge var när jag körde tankbil åt Gävle Dala ADR i Gävle. Men om jag får bestämma så blir jag kvar där jag är nu vääääldigt länge till.


Sen kan jag meddela att det är 6 månader och 19 dagar till Julafton. Nej jag längtar inte, jag räknar ner till min födelsedag som inträffar om 19 dagar.

Varje år längtar jag, men jag vet inte riktigt varför. Vad är det att längta till att bli äldre, men jag ser det inte så. Visst, jag blir ju äldre men åldern har inte så stor betydelse för mig, jag är ju ändå jag om jag så var 20,30 eller 40. Jag lever på och ser hur långt det räcker.


Lilla Tikkas nya familj meddelar att hon trivs bra och att hon ska åka på några utställningar inom den närmasta tiden. Dom har även hittat en godartad tumör på ena bakbenet som är avlägsnad, i övrigt mår hon bra och har funnit sig ordentligt hos de andra hundarna.

Jag saknar henne men vetskapen om att hon har det bra gör att saknade lindras och jag kan börja glädjas åt att hon kommit till en så aktiv och kärleksfull familj.


Nu ska jag nog vara ledig ett par dar för att sen jobba söndag natt, och det kan jag behöva. Något mycket otrevligt har hänt i min rygg och nu har konsekvenserna blivit att jag varken kan stå, sitta eller ligga. Och då kommer genast frågan: Hur fan sover man då? Det kan jag meddela att man inte gör, alls faktiskt. Men skamm den som ger sig. Jag knaprar tabletter och envisas med att gå till sängs varje kväll för att öka på oddsen en aninig för att få en god natts sömn. Om ingen förbättring inträffat till helgen så måste jag nog söka hjälp, jag kan ju inte ha det så här i all evig tid heller. Nej, det finns faktiskt dom som lever på att knäcka till ryggar på folk och dom är jag beredd att sponsra med en eller annan krona bara för att slippa denna envisa och mycket otrevlig värk.


Nej nu är tabletterna svalda så det blir väl sängen nu då.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards