elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Alltså sista dagen

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012.

För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det. Många gifte sig den dagen just för att den var så speciell, jag jobbade.


Och så har väl hela detta år sett ut i stora drag. Jag har jobbat.

Normalt så brukar jag, denna dag eller några dagar innan, skriva ett litet årsbokslut men i år känns det lite överarbetet. Jag har, precis som många er andra jobbat, och det är väl inget fel i det. Man ska inte klaga om man har ett jobb. Men ändå så har det varit lite jobbigare för mig än för andra, jag har så som bekant endast ett timvik, det betyder att jag aldrig är ledig, jag ska kunna gå ut och jobba vilken tid dom än ringer, det är lite påfrestande, men ändå ett jobb. Nu har det blivit lite ändringar i det och jag är rädd för att min arbetsdag i går kan ha verit min sista, den som lever får se.


Ett litet Årsbokslut ska det ändå bli.

Jag tänker tillbaka på alla människor jag träffat under det gångna året. I mitt yrke träffar jag många nya och spännande människor som jag ibland tänker tillbaka på och undrar, vad blev det av dom, undrar om nån tänker så om mig?


Och så tänker jag på anna vänner vi förlorat under året.

En del har försvunnit av olika anledningar som uppbrott i äktenskapet, flyttat från orten eller gått ur tiden. Det sista är nått som jag kan känna är svårast att leva med.

Jag är ju som bekant hundmänniska och för miog är hundarna allt. Dom lever med mig hela tiden. Dom ser mina bra och dåliga sidor men dom stannar alltid kvar hos mig. Jag tänker på den dagen då mina kära vänner (hundarna) inte längre finns med mig. Den dagen måste jag leta efter en näsduk var gång en tår rullar ner för min kind, då finns inte pälsen kvar där som jag så många gånger borrat in mitt ansikte i och låtit mina tårar torkas upp av. Den dagen måste jag vara stark och leva vidare och bära minnet med mig av den underbara vän som gått vid min sida i så många år.

En god vän till mig förlorade sin följeslagare tidigare i år och det gör mig påmind om att min bästa vän är en hund som nästa gång ska fylla 11 år.


Jo det blev ett inlägg till innan nyår, även om det är riktigt nära.

Jag lovar inget, men jag ska försöka att blogga i morn igen och därmed göra mitt första inlägg år 2013


Nu återstår bara att säga GOTT NYTT ÅR


Hej


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 22:08

Ja så har den senaste månaden sett ut. Vid slutet av denna månad har jag jobbat ca 210 timmar, det blir trevligt att få lönen i slutet av augusti. Men det har kostat oxå vill jag lova, med 12 mil till jobbet och lika långt hem igen så äts en stor d...

Ovido - Quiz & Flashcards