elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Nu är Booster supersnygg

Av Jenny Nyberg - 17 maj 2012 12:32

Gårdagen var en dag som jag längtar till. Vi hade bokat tid hos hundfrissan åt Booster, och denne råkade vara verkasam i Sandviken. Avståndet och tiden det skulle ta innan han var klar öppnade för en helledig dag med mycket vandrande i affärer och shopping. Hur ofta tar man sig tid för sig själv igentligen? Även om jag inte har barn så har jag ett stort behov av att få egen tid och göra vad jag vill eller just ingenting. Förr så fick jag egen tid när jag åkte på hundutställningar, men eftersom jag jobbar mycket så har den tiden blivit mindre och mindre.

Men i går fick jag den.


Klockan 8:30 åkte vi mot Sandviken och resan fick bra så vi var framme i god tid. Eftersom Booster aldrig varit hos frissan så undrade vi hur det skulle gå, men han har ju aldrig varit elak och bitits så den risken såg vi som extremt liten.

Jag tog en lång promernad runt i stan och det gjorde honom lite trött, sen gick vi in.

Susanne, som hon heter, var otoligt trevlig och närmade sig Booster på helt rätt sätt och bjöd på godis och då var saken klar, henne tyckte Booster om.

Jag var bara kvar en kort stund för att se hur det gick sen åkte jag mot Valbo köpcentrum.

Susanne skulle ringa när han var klar.


Jag hade blivit lovad 3-4 timmar på egen hand och först av allt stod Brunch på schemat. Jag tog en mozzarella-pesto toast och en hasselnötslatte, underbart. Jag satt och tog god tid på mig, tittade lite på folk och njöt av tillvaron.


Jag gjorde valbo på ca 1 1/2 timme, sen åkte jag till elgiganten och inhandlade en platt tång. Innan resan till Köpenhamn var jag till frissan och färgade och klippte håret. Hon plattade håret i en skitsnygg Loreenfrisyr och den ville jag kunna göra själv. Hittade en bra som skulle vara skonsam för håret.


Sen åkte jag till min gamla arbetsplats i Gävle och lunchfikade lite. Det var kul att träffa alla igen, det var över ett år sen, och som alltid så skrattade vi oss harmynta åt varandra.

Sen började jag fundera lite om hur det gick för Booster i Sandviken. Det hade gått över 3 timmar nu och inget hade jag hört. Okej, han hade mycket hår som skulle tas bort så jag var beredd på att det skulle ta tid, men utan erfarehet så blir man lite... ja ni förstår.


Jag började dra mig mot Sandiken och tänkte ta en titt på en blomsterhandel. Numera finns inte bara växter där utan även en massa fina saker till både hem och trädgård. Jag gick där en bra stund och sucktade, tänk om man hade obegränsat med pengar... så mycket skit jag skulle handla då  . Men medans jag gick där så ringde Susanne och meddelade att Booster snart var klar. Jag drog till salongen och trodde inte mina ögon när jag såg honom stå där på bordet. Han var så snygg att man bara ville krama och gosa med honom hela tiden. Han var glad över att se mig och det var bara lite småfix kvar så snart var vi på väg hem igen.

Han sov som en klubbad säl hela vägen hem och sen höll han inte många knop hemma heller för resten av kvällen.


Jag vill verkligen rekommender Hundhörnan i Sandviken www.hundhornan.dinstudio.se    

Resultatet är helt otroligt bra och hennes hantering och behandling av hunden är bara helt underbart. Sen ska sägas att hennes priser är oemotståndliga. Vi kommer att återkomma till henne nästa gång det är dags att snygga till hundarna.


Idag blir det en lugn hemma dag med lite vedhuggning, tvätt och städ


Hej 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards