elingeviltspår

Alla inlägg under september 2012

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan.

Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.


Jaha ska vi börja med lite gnäll då kanske.

Min bil, ja vad ska jag säga, min bil är en bra bil om man inte behöver göra annat än bara köra den. Den startar alltid, drar lite bränsle, om man jämför med en lika stor benisnare och är tyst och fin att köra. Men fy faaaan för att ta in den jävlen på verkstad. Det spelar ingen roll vad jag lämnar in den för, det blir alltid så vansinnit dyrt att man verkligen kommer närmare och närmare den där hjärtattacken. Denna gång skulle den servas och få ett par fin fina exrtaljus monterade. Sen hade helt klart nått hänt eftersom det kommer in vatten i kupén när jag tvättat bilen eller när det regnat mycket. Och jovisst blev det dyrt 10290 kronor, va fan säger man?????

Jag vet att jag i ett tidigare inlägg uttalade en viss längtan till slutet av augusti för då skulle jag få en fin lön. Jag kan bara säga en sak, den är bra nära slut nu.

Nej detta var helt klart sista gången. Nu ska det jävligt mycket till för att jag ska ens visa mig i närheten av en verkstad igen.


Nej nu över till skrytet.

Det var ju utställning i helgen. Tredagars i Högbo Bruk, Sandviken. Eftersom det är nästan 2 år sen jag ställde ut Booster så visste man ju inte om han höll lika hög kvaliét som senast han ställdes, det var för övrigt också i Högbo och då blev han BIR och fick CACIB.


Första dagen (Fredag) var regnig. Allt blev blött, hunden, jag, buren, stolen, skorna jag inte ens regnkläderna höll emot ordentligt. Men det var riktigt roligt att han fick Exellent och blev BIR och även fick CACIB. Favorit i repris alltså. Men regnet gjorde mig lite smågrinig så istället för gruppfinal så åkte vi hem och torkade oss själva och utrustningen.


Dag 2 lördag.

Vädret var lite bättre och ringen vi blivit tilldelad var i ganska bra skick trotts gårdagens regnande. Vi kom i god tid och hade tid med både en lite promernad och lite frulleätande. Booster tyckte nog att det var lite jobbigt med utställning en dag till, men när han fått kommit in i sin bur så la han la han sig och låg lugnt meddans vi väntade på vår tur. Men sen gick det bra. Han fick även denna dag Exellent och blev BIR och fick även CACIB. Och eftersom vädret var okej så stannade vi till gruppfinalen och där placerade han sig som BIG 4!!! Helt sannslöst roligt. Vi åkte hem och var lite smått euforiska både han och jag, han troligtvis pga det jätteben han fick tugga på hela vägen hem.   


Söndag, sista dagen.


Efter gårdagens fina resultat var vi otroligt nöjda och kom även denna gång i god tid till utställningen. Vi blev tilldelad samma ring som gårdagen och fick faktiskt lite sol på oss under dagen. Rasbedömmningen gick bra även denna gång och för tredje gången denna helg fick han Exellent och blev BIR och fick CACIB. Vi stannade till finalen men blev oplacerade. Men vilken helg!!!


Här kommer lite skryt så ni som är lite känsliga kan sluta läsa nu....

Denna underbara hund har fått CACIB på alla internationella utställningar han varit på, han uppför sig korrekt och kan verkligen slappna av på utställningsplatsen. Han är trött när han kommer hem men han har varit trevlig mot både hundar och människor under alla timmar och det är jag stolt över.


Den 30 september åker vi till Åland och prövar vår lycka, men enligt uppgift så ska det komma många riktigt fina Griffar dit så det ska bli spännande. Sen får vi se vad som händer med allt


Nej nu blir det en dusch sen hopp i säng, jobb i morn


Hej


Ovido - Quiz & Flashcards