elingeviltspår

Alla inlägg under mars 2012

Av Jenny Nyberg - 10 mars 2012 16:51

Ja det var ett tag sen, men nu har det hänt grejer...


Jag har börjat inse att livet innehåller mer än bara jobb, jag har nämligen gått en kurs, en tävlingsledarkurs. Alltså jag har utbildat mig till tävlingsledare i tävlingslydnad, lite svårt att förklara för den oinvigde.

Jag har ju tävlat en del med Arena och Rocky så det här skulle bli riktigt roligt, och det var det men jag måste erkänna att jag trodde det skulle vara lättare. Detta var en av de svårtaste kurser jag gått och det gäller ju att tävlingsledaren gör rätt för att det ska gå bra för de tävlande ekipagen. En del saker var svårare än andra men med facit i hand så har det fått en se det här med tävling med andra ögon.

Och nu lite skryt...

Det teoretiska provet bestod av 12 frågor och det var flerpoängsfrågor så totalt antal poäng var 26 och för att bli godkänd skulle man ha minst 19, jag skrapade ihop 23,5 poäng!!!! Skööönt.... Det är inte roligt att falla på målsnöret med en eller en halv poäng ifrån. Det teoretiska provet gjorde vi i måndags och kursledaren skulle höra av sig om någon kuggat eftersom man måste ha klarat teorin innan man kunde göra det praktiska provet.


I morse var det då dags för slutprovet.

Vi skulle kommendera ett ekipage i elitklass och det skulle vara en examinator som kontrollerade att vi fick med allt i varje moment. Herrejävlar va jag var nervös. Alla mina dåliga tävlingsnerver kom tillbaka och redan i går kväll började jag känna hur nerverna mer och mer ville krypa ut och sätta sig på utsidan.

I morse tvingade jag i min frukost och så iväg till knivsta.

Men det gick ju bra. Jag kan numera titulera mig Tävlingsledare, härligt!!!

Jag gjorde några misstag i friaföljet men hade sinnesnärvaro nog att rätta till dom innan det blev katastrof. Sen flöt det på och jag fick med det mesta.

Det känns riktigt skönt att det hela är över och att allt kan återgå till det normala igen.

Jag vill ta tillfället i akt och tacka alla som hjälpt mig med pluggandet, det har varit en STOR hjälp att jag haft jobbarkompisar som kunnat förhöra mig och gå igenom allt innan proven. TACK!!!


Men redan i två veckor är det kurs igen. Då ska jag utbilda min till B figurat på mentaltest hund, tur att det inte är en själv som ska mentaltestas, det skulle nog inte sluta så lyckligt.


Så vill jag ju ändå ansluta med ett litet bildbevis på min bedrift

        

Okej, kanske fel att kalla det ett litet bildbevis  

Hej



Ovido - Quiz & Flashcards