elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Jag vet hur långt det är till jul

Av Jenny Nyberg - 14 juni 2012 13:02

det är exakt 6 månader och 10 dagar.

Jag vet detta pga att min födelsedag inträffar om 10 dagar, och jag längtar lika mycket nu som när jag var barn. Presenterna är ju kul så klart men vetskapen om att jag fått vara med ett år till är så skön att de sporrar en att försöka ett är till.

Ja det där var en konstig mening men ni får ta den för vad den är, en hyllning till livet.


Lite jobb:

Vi har äntligen fått ett sommarschema, även om inget är skrivet i sten så har man nått att planera lite runt. Jag vet tex hur jag jobbar i midsommar och jag kan planera in en eller annan hundutställning tillochmed.

Annars så har det varit mycket jobb denna veckan och mer blir det. Jobbar 6-19 fredag och lördag så det blir en övernattning till på jobbet, men det funkar bra tycker jag.


Lite hundar:

Rocky och jag var och tävlade agility i förra veckan. En kul inofficiell tävling på klubben. Vi kör på i blåbärsklass, alltså den klass där man aldrig startat på officiell tävling. Rocky är så duktig men jag hade ont i ryggen och hann inte med när han sprang så han tog fel hinder och diskade ut sig direkt, men det är kul ändå.

Booster har till sin lycka insett att Arena ska till att börja löpa. Han letar upp hennes kissfläckar och vaktar dom med sitt liv, nej riktig så illa är det inte men vi får vara noga nu att inte lämna dom ensamma ens om man bara ska hämta posten. Hoppas bara att han inte surnar ur på Rocky nu när det blir löptik i huset.

Arena är bara Arena, hon skrotar runt på gårn och lever ett skönt liv som pensionär. Tanken har funnits att försöka tävla lydnad med henne men eftersom hon inte är nån ungdom så känns det lite motigt att försöka lära in nått nytt. Det kanske får bli en annan gång med en annan hund.


Nej nu gott folk måste jag åka till foderhandeln (ICA) för att säterställa middagen.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards