elingeviltspår

Alla inlägg under oktober 2012

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker.


Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig.


Hundarna är oxå dom samma.

Gamla Arena är skendräktig och fyller på med mängder med mjölk, hon tror nog att hon fått ett helt infanteri med valpar, men nu har hon fått medicin så förhoppningsvis så ska hon bli sig själv snart igen.


Rocky hittar på nya upptåg varje dag. Det senare är att ta sig en vända runt i byn iställer för att göra det han ska under sista utsläppet på gårn innan natten. Det är lite konstigt att han börjat lämna gården, det gjorde han aldrig förr.


För Boosters del så har jakten börjat, vilket medför att han får tillbringa några timmar i skogen med husse och göra det han älskar varje helg nu under ett par månader.



Så vad har då hänt.

Jo, den 21 september tog jag Reunulten och drog till skåne för att hälsa på Tikka med familj och hennes uppfödare, underbara Magdalena Lindberg. Där fick jag även träffa Boosters pappa Långe och Tikkas mamma Okkan. Det är helt underbara hundar som är så tålmodiga med både valpar och varandra. Men bästa var nog godmorgonhälsningen jag fick av 9 hundar som alla ville pussas och kramas innan jag fick avnjuta min frukost.

Sen bar det av till Eslöv för att hälsa på Tikka och henns härliga familj. Hon var sig lika och kom genast fram och hälsade, men jag tror inte att hon kände igen mig som sin förra ägare, istället hälsade hon på mig som om jag var vilken besökare som helst, och det kändes skönt i hjärtat.

Hennes nya ägare var otroligt trevliga och bjöd på middag innan jag styrde Reunulten hemåt igen.


Den 30 september åkte Booster och jag över till Åland för att pröva lyckan i utställningsringen. Det gick inge bra, han fick Very Good och blev 2:a bästa hane efter Earni som samägs av Ulligårdens och Hovrikets kennel. Men nu har vi ställt utomlands och det var ju en upplevelse i sig.


   

Sen blev det dags för jobb igen....


Älgjaktspremiären har vi oxå klarat av. Det blev en stor tjur och en kviga skjutet under första veckan. Nu har vi två kalvar kvar på tilldelningen.


Ja det var väll allt.

Med lite tur så lyckas jag få in ett eller annat inlägg till innan nyår.


Jo och så en sak till.

Om man är intresserad av foto så har jag hittat en blogg med helt underbara bilder. Adressen är: iordochbild.bloggplatsen.se


Det var allt

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards