elingeviltspår

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.


I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.


Eftersom dagen var ledig så gjorde vi lite roliga saker som lite skytte. Så roligt var det dock inte när det hela var över, jag tappade 54 poäng, skit. Och jag som trodde att jag var ganska bra på hagelstig, tydligen inte.

Hade tänk ta en titt på älgpassen oxå eter stigen men luften gick ur efter skyttet då min högra fot börjat krånga mer än tillåtet. Undrar när jag ska åka på röntgen på den förresten...


Men så blir det ju jobb i morn igen. 13 timmar tror jag, börjar bli van med dom passen så jag kan ha fel.


Tog tag i träningen av Rocky här om dan. Måste nog inse att våra glansdagar är förbi och att det är MYCKET svårare att träna en gammal hund. Men han tycker att det är roligt med apportering på så får bli den motionsformen för oss.

Gamla Arena börjar jag bli lite orolig för. Dn senaste tiden vill hon ingenting. Man skulle kunna tro att det berodde på värmen men jag har levt med den hunden i 10 år och hon brukar inte vara så berörd av varmt väder. Nej hon är den som letar upp en solig plats och ligger där tills pälsen är så varm att det inte går att ta i henne, hon älskar värme helt enkelt. Nej hon vill inte riktigt tända till under lydnadsträningen fast jag mutar med korv. Men jag är väl dum om jag inte förstår att åldern börjar ta på henne och att hon inte kommer att leva för alltid, även om jag vill det så klart.

Daniel tog Booster på en ordentlig långvandring och dom var ordentligt trötta när dom kom hem.

Den 31 aug - 2 sept ska vi på utställning i Sandviken. Undrar om han är lika snygg nnu för förr. Hoppas


Nu blir det efterrätt


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards