elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Jag ringde henne inte i morse...

Av Jenny Nyberg - 24 maj 2012 22:38

Jag har hittills ringt till Tikkas nya familj varje morgon sen i måndags när hon flyttade, men i morse ringde jag inte. Varje morgon har jag fått samma goda besked om att natten varit bra och att hon verkar ha det bra tillsammans med de andra hundarna. Det har känns bra efter samtalen men jag har också fällt en tår till minnet av när hon låg på vår gräsmatta och lurade på att Rocky skulle komma förbi. Men nu har hon flyttat och börjat göra sig hemmastadd i skåne och där ska hon få stanna. Jag saknar henne enormt mycket men jag vet att hon har det bra.


De andra hundarna har nästan helt slutat leta och vänta på henne. Hon har inte varit hemma på två dagar och så länge har dom aldrig förr varit ifrån varann, men ibland ser jag på Booster att han hoppas att hon ska vara i hundgården när han kommer ut på gårn, men den är tom. Han går ett varv och konstaterar att den verkligen är tom sen går han vidare och gör det han ska. Labbarna verkar inte vara lika påverkade, dom lullar på som vanligt. Enda skillnaden som Rocky märkt är att han oftare blir jagad av Booster nu, förr var det nästan alltid Tikka som satt i öronen på honom, men han verkar inte vara så noga.


Jag sitter på jobbet nu. Har jobbat kväll och ska börja tidigt i morn igen så jag blir kvar här i natt. Jag har tur som kan sova kvar så jag slipper åka 24 mil på mindre än 10 timmar, och nånstans där ska jag hinna med att få nån typ av nattsömn också. Nej det här är bästa lösningen.


På lördag blilr det stressigt.

Först är det konfirmation klockan 11, sen ska jag vara på Tierps Brukshundklubb klockan 15 för att ställa iordning banan för Lydnadstävlingen som ska gå av stapeln klockan 16. Jag ska vara tävlingsledare och denna gång ska jag ha alla 4 klasserna själv, det är inte så många tävlande så det ska inte vara nått problem men eftersom jag är nyutbildad och inte gjort alla klasserna tidigare så är det lite nervigt. Så jag tog med mig allt matrial till jobbet och tar den tid jag kan till att plugga. Som tur är så har jag en kollega som hjälper mig och det blir lite lättare då.


Nej nu blir det till att bädda för att hinna få nån sömn.


Hej


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards