elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Jag håller på och snickrar på ett inlägg...

Av Jenny Nyberg - 4 oktober 2011 16:31

Men jag har svårt att bestämma mig för om det blir nå bra eller inte. Men jag har ju skrivit mycket skit på bloggen tidigare så vad skulle det göra om jag gjorde det ytterligare en gång?


Vi kan ta lite annat så länge.

Jag är nu ledig ett tag från allt vad som har med fotogen och flygplan att göra, och det ska bli såååå skönt. Visseligen så trivs jag alla tiders på Arlanda men nån måtta får det va på det roliga.

Idag har känts lite som examensdag för mig. Jag har själv fått tanka de flesta planen meddans Törnroos mest suttit i hytten och roat sig med att filma mig när jag jobbat. Som tur är så blev filmerna korta och av ganska dålig kvalité så jag kommer inte att publicera dom här. Men jag uppmanar honom att fortsätta filma så kanske något kommer med en vacker dag.

Lite snopet var när vi först fick en Airbus 333 att tanka, den skulle bara ha 59 ton bränsle med sig när den for. Men det var inte det snopna, det var när det kom ett meddelande om att just de planet senare skulle avtankas på 40 ton bränsle eftersom något gått sönder och planet kunde inte starta. Så vi hade tankat och någon annan stackare fick sen ta tillbaka större delen av det. Men visst, det skapar jobb.

Men allt som allt så tycker jag att det gått bra idag. Jag känner en säkerhet runt det jag gör på plattan och jag tror att Törnroos är stolt över hur bra det går för mig, eller ja han säger att han är stolt men jag tror att han bara vill slippa mig   hihi. Nu får han en lite paus från mig eftersom jag blir ledig i 4 dar nästa vecka pga Älgjakten. Hörde ni, jag är ledig från och med i dag ända till den 14 oktober då, är jag tillbaka.


Jag har en del projekt på gång denna veckan när jag blir hemma. I morn ska jag städa ur bilen så jag kan lämna in den på verkstad på torsdag för kamremsbyte och service utan att behöva skämmas allt för mycket. Sen tänkte jag ta tag i Rockys och Arenas lydandsträning. Jag vet att Rocky kan klara 160 poäng och med det ett 1:a pris i lydandsklass 1, men vi måste träna lite. Ska kanske höra med en kompis om vi ska träna ihop. Sen har vi Arenas ursäkt att inte gå in i rutan på lydnadsklass 2. Jag vet att hon kan men hon tycker inte att det är värt eftersom hon lika gärna kan få godisen utanför tycker hon, men jag är hård. Bara godis i rutan, så det så.

Booster och Tikka kommer ju att jaga en del så dom är det inge synd om, skulle va kul om Booster fick användas lite under älgjakten också, men det där får Daniel bestämma.


Nu ska jag snickra vidare på mitt beryktade inlägg


Hej


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards