elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

Verkstad, tingsrätt sen vilse på Arlanda.

Av Jenny Nyberg - 7 oktober 2011 11:08

Det var minst sagt en händelserik dag i går.

Det var också dagen på jag skulle få min kamrem bytt på bilen. Och som jag misstänkte så blev det dyrt, väldigt dyrt, men rasar den nu så har jag ju garantier i alla fall.


Dagen började med att jag körde bilen till verkstan. Jag hade fått lov att låna pappas volvo under dan men det lockade inte att åka hem igen i den fosilen så istället åkte jag med pappa till Uppsala och var med under en huvudförhandling i Tingsrätten. Det var en ny erfarenhet för mig och jag hoppas att jag aldrig kommer att behöva sitta där igen som något annat än åhörare.

Och helt otroligt så träffade jag på min kompis Helge Polis för första gången sen utbildningen till CE kortet. Han är en riktigt bra polis tycker jag och om han tar mig utefter vägarna så har jag gjort fel det är en sak som är säker. Han har så mycket att berätta och jag missade faktiskt lite av rättegången pga att jag satt och lyssnade på Helge en allt för lång stund. Men nu har jag hans nummer om jag skulle behöva hjälp eller råd. Han ställer alltid upp.


Rättegången gick fort och pappa och jag kom överens om att åka till mitt jobb på Arlanda för att hämta min pärm som jag ska läsa på tills nästa vecka. Men vi visste inte hur vi skulle ta oss från terminal 5 och ut till depån. Jag tänkte att personalchefen kanske kunde hjälpa och det kunde han, han kom och hämtade oss och körde oss till depån. Vi drack lite kaffe och pratade skit med mina kollegor, alla var så glada att se mig där trotts att jag var ledig. Sen gick vi tillbaka till terminal 5 för att hitta tillbaka till tåget, men jag har bestämt mig för att inte ta tåget till Arlanda igen, det tog för lång tid att komma ut till depån. Ett jävla kryssande mellan terminaler och passagerare. Nej det får bli bilen eller Arlanda Expressen som går förbi jobbet.


Det hemsnickrade inlägget jag pratade om tidigare blir det nog inget av med.

Det skulle handla om roliga saker som sagts och gjorts under min utbildning på Arlanda, men efter en överenskommelse om att allt som sägs och görs i lastbilen stannar i lastbilen så har jag valt att hålla det löftet. Det enda jag kan avslöja är att jag haft otroligt roligt och att man kunde lära sig så mycket på ett så roligt sätt visste jag inte.


Nu blir det nog en resa till Gävle.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards