elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Min telefon har äntligen lärt sig prata med datorn

Av Jenny Nyberg - 23 oktober 2011 21:27

Jag har faktiskt fått ordning på problemet med att det inte har fungerat för mig att få bilder från mobilen till datorn. Men det krävdes att köpa en ny laptop och lite pickel.


Men först lite jobb.

Jag helt själv nu när jag tankar flygplan och jag tycker att det fungerar. Ibland blir det lite bökigt men det brukar lösa sig. Här om dan var jag och tankade en rysk privat jet, det var inte helt enkelt med språket men själva tankningen gick bra.

Min fd lärare, som jag numera kallar honom, skickade en bild från jobbet idag.

Får se om den kommer in


Detta är en Boeing c17 Globemaster III. Ursprungsland behöver jag inte förtydliga tror jag.

  Ibland får vi tanka lite mer ovanliga plan, men det är lite tjusningen med jobbet.


För tre veckor sen tankade vi jetplanet som Marie Fredriksson och Per Gessle kom med. Jag fick en snabb titt på dom innan dom klev in i VIP bilen.

Jag verkligen stormtrivs på Arlanda och det är lätt att börja sakna både arbetet och kamraterna när man är ledig ett par dar.


I morgon ska jag tillbaka till verkstan med bilen. Motorlampan lös när dom tog in den men dom hittade inget fel sa dom så dom släckte bara lampan, nu lyser den igen.


Det blev en dag i pengars tecken i dag.

Eftersom våran dator packat ihop och lämnat in så tvingades vi skaffa en ny. Men eftersom de mesta älgköttet såldes så fick vi in lite extrapengar som fick blir till en ny dator.

Idag köpte vi:

En ny laptop

2 par skor

1 bok

1 väst

1 tröja

2 braständare

batterier

+

lunch på IKEA


Men nu under kvällen så drabbades jag återigen av tandvärk som riktigt skär i huvudet på mig, inga tabletter verkar fungera så det får bli en tidig kväll.


Återkommer i morn


Hej


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards