elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Jaha det är alltså fredag igen...

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2011 22:18

jo det stämmer faktiskt, det är fredag igen, jag tyckte nyss att det var helg men så har jag ju ganska dålig koll numera.


Det har blivit ganska mycket jobb på sista tiden och det är bara bra tycker jag.

Denna veckan har jag jobbat tisdag (13 timmar), onsdag (13 timmar), torsdag (9 timmar) och fredag (7 timmar) = 42 timmar på fyra dagar. Men nu hade jag tänkt vara ledig i helgen, men eftersom jag vet att det kan bli problem på mycket kort tid så sa jag att om det krisar riktigt så jag jobba på söndag, men bara om det krisar på riktigt. Jag tror att det kan finnas en möjlighet att jag faktiskt blir ledig denna helgen. Observera att jag skrev TROR...


I övrigt har det bara varit lugna gatan här hemma.

Jag försöker hinna med hus, hem, hundar och karl så gott det går. Jag är lyckligt lottad som har en karl som ställer upp när jobbet kallar och hundarna har vid det här laget lärt sig att ibland blir det lite lugnare perioder men så smäller det till och allt kommer igång igen, och dom bara finner sig i det.

Lilla Tikka har lärt både sig själv och oss andra att det inte längre går att lita på henne ute på gårn, hon drar ut i hagen till sina kreaturskompisar och sen skiter hon högaktingsfullt i om vi står och ropar och lockar inne på gården. Det är bara under de ljusa timmarna som hon får vara lös ute med lite fritt lekande på gårn, sen blir det koppelrastningar när mörkret har fallit.


I morgon då...

Ja eftersom det är jaktsäsong så borde man väl gå till skogs men jag tror inte det blir nått för mig. Jag tänkte åka till en kompis och hämta trasmattor, men först och främst så ska jag sova ut och inte vakna till en väckarklocka, bara sova tills jag själv känner att det är dags att stiga upp. Kanske ta en morgondusch, det var länge sen.


Nu ska jag rasta lite hundar och sen gå till vila


Hej



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards