elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Ett nytt år... hur ska detta sluta???

Av Jenny Nyberg - 2 januari 2012 21:24

Nu är jag ledig, tror jag, ett tag.
Jag har inget jobb inbokat denna veckan men med lite tur så ramlar det in lite i alla fall.
 
Här hemma försöker vi komma in i vardagen igen och jag försöker lära känna hundarna och karln som jag delar bostad med. Det blev en del jobb under jul och nyår och inte för att jag klagar men det blir svårt att hinna med ibland.
 
Jag gjorde bort mig svårt på jobbet i lördags och söndags genom att försova mig, inte bra. Jag fick en del påpekningar om hur viktigt det är att komma i tid och jag håller med fullt ut, som timmis kan man inte räkna med nått utan bara sköta sig så bra som möjligt för att få mer jobb. Jag skäms som en hund när jag försovit mig och kunde jag så skulle jag vrida tillbaks klockan och vara i god tid istället för försenad.
 
Annars så gick väl nyårsfirandet lugnt till eftersom jag var i sängen när klockan slog 12. Tikka var i sängen bara minuter senare då hon blev ordentligt brydd över vad det var som lät ute. Hon fick lägga sig under mitt täcke och så fort det slutat låta ute så gick hon ner och la sig tillsammans med de andra hundarna och somnade. Jag somnade inte om utan låg vaken en bra stund och kanske just därför försov jag mig nästa morgon.
 
Men nu börjar jag lessna på denna vintern. Idag när hundarna kom in från gårn hade jag hela golvet täckt av lera. Fy fan va kul det är att vara hundägare när vädrets makter bara är emot en. Den senaste tiden har jag torkat golven oftare än vad som är nyttigt för golven, nu blir det väl till att byta platsmattor till sommaren, då ska jag ha en mörka färg i hallen, så det så.
 
Idag blev det en vända på motionscykeln igen för att bibehålla vikten och för att jag ska överleva stafettvasan. Jag undrar hur dom ska göra om det inte blir minusgrader, då kan väl inte ens konstsnön bli kvar. Och hur vallar man för konstsnö???
Det ordnar sig nog ska ni se.
 
Nej klockan börjar bli mycket och jag måste rasta hundar och duscha innan jag får komma i säng.
 
Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards