elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Hejsan och hallå igen

Av Jenny Nyberg - 9 januari 2012 15:01

Det var ett par dar sen sist och jag har en del att berätta.

Vi kan väl börja med privatlivet.

Jag har alltså fått ett par släktingar till kan man väl säga, men det behövs verkligen inte, jag har så jag klara mig ändå. Alla ni därute som delar släktingar med mig får gärna rätta mig om jag har fel i min räkning som nu följer. Jag har 2 föräldrar, 1 bror, 3 farbröder, 1 morbror, 1 moster 15 eller fler kusiner, en hel drös kusinbarn och dessutom ett brorsbarn. Om jag räknat rätt så är jag släkt med de flesta känns det som, konstigt egentligen att man kan sticka ut tårna utanför hemadressen utan att man stöter ihop med en släkting. Kan beror på att vi alla inte bor på samma ställe, som tur är kanske.  En av alla mina kusiner har fått barn, en liten Molly som kom till världen för ett par veckor sen. Den kusinen är lika gammal som mig och nu börjar det ringa i den biologiska klockan. Helt
allvarligt så har jag aldrig velat haft barn, eller inte direkt planerat för det i alla fall. Här hemma har vi båda varit överens om att vara barnlösa, men hundarna har ju varit en lösning så klart. Man vill vara behövd av någon och
man vill vara älskad.

Sen har jag dessutom fått en moster till. Omständigheterna runt henne är lite krångliga men vilket fall som helst så har hon blivit en del i min helt otroligt stora släkt. Hon har så vitt jag förstår två döttrar, vilket alltså medför att jag fått 2 kursiner till.

Nu vet jag att de finns en hel del männsikor där ute utan släktingar och om dom vill så kan dom få ta över några av mina för dom räcker nog minst ett varv runt till de flesta i alla fall.

Varför detta snack om släktingar igentligen?

Jo som sagt så har den biologiska klockan börjat klämta och ska jag få tyst på den så krävs nog mer kraft och energi än jag kan uppbringa så istället jobbar jag, mycket ibland. Men det är väl tur att man har ett jobb man trivs sjukt bra med.


Jobbet då?

Jo som vanligt så rullar det på. Planen tankas på rullande band och det finns alltid nått att göra om man bara vill, men allt som oftast så blir man sittade i gaskammaren med en cigarett i ena handen, en kopp chokald i den andra och en bra bok i knät.

Men visst händer det lite roliga saker ibland.

I torsdags kom en Antonov 225 till Arlanda. För er som inte vet så är det världens största plan och enda i sitt slag. Det ska finnas en till, men den fungerar mest som reservdelsplan till den som flyger.

Sen i fredags kom ett plan från The Royal Air Force, alltså ett militärplan från Storbritannien. Detta var en C 17 Globemaster III. Jag ska se om jag kan hitta nån bra bild på en sån.


Annars har nu äntligen helgerna kommit och gott och ordningen är återställd. Jag var in en vända till jobbet i dag och då fick jag veta att det blivit lugnare med sjukdomar och kompledigheter. Jag blir nog ledig hela denna veckan och det kan jag behöva, men på onsdag åker älskllingen och jag på kärlekskryssningen och kommer hem på frdag. Som jag har längtat, bara tid för varann.


Hundarna då?

Jo Booster och Tikka ska få sina vaccinationer för rabies och sina pass så vi kan åka utomlands på utställningar. Sen har Tikkas uppfödare även lite funderingar om att ta henne med sig och para henne nere på kontinenten. Booster ska eventuellt användas i avel både här i Sverige och utomlands. Kul om man kan vara med och grunda för framtidens jaktgriffar.

Däremot så har det inte blivit så mycket jagat. Tikka har nyligen löpt och Boosters tassar har gått sönder. Men än är det inte över och det kommer nog jagas in i det sista misstänker jag.


Nej gott folk.

Nu blir det till att underhålla pannan med ved och sen ska maten tillagas.


Hej



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards