elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Tänkte blogga lite men...

Av Jenny Nyberg - 26 januari 2012 14:25

Ja, jag slog upp sidan och tänkte skriva av mig lite, men vad har jag att berätta?

Ibland finns det bara inget och då känns det fel att bara svamla på om allt och inget.


Men jag kan väl dra upp jobbet igen, det har ju blivit ett väldigt vanligt ämne här på bloggen.

Jag fick ett arbetspass som blev en riktigt utmaning för mig i tisdags.

Först jobbade jag måndag 6-18, sen var det planerat att jag skulle jobba 14-22 på tisdagen men det saknades folk redan på förmiddan så jag slog till med ett riktigt maratonpass 06-22. Det skulle väl bli jobbit men eftersom jag är van att jobba 13 timmars pass så skulle det väl inte va så svårt att jobba 3 timmar till, men det var det. Eller det gick bra att jobba, det var värre sen när jag skulle gå hem. Jag var sjukt trött och försökte vakna till med att prata bort en stund med jourman, men efter en kvart så insåg jag att jag sov och bara svarade honom i sömnen. Men jag brukar bli pigg efter en halvtimmes sömn och kanske skulle det räcka för att kunna köra de 12 mlien hem, men o så fel jag hade. Jag sov en stund men sen var jag illamående och vinglig och tog då beslutet att ringa hem och meddela att jag sover kvar. Det blev till att ta fram sovsäcken ur bilen och rulla ihop sig i nattkillens rum. Det var faktiskt helt okej men det kändes konstigt när man vakande och fortfarande var på jobbet. Sen hade jag ett 14-22 pass i går och var hemma till midnatt i natt. Så hundarna fick en snabb hälsning innan jag hoppade ner i min egen säng och sov som en sten.


Och vi har faktiskt fått vinter.

Snön har kommit och det är så fint med allt det vita. Hoppas bara att det kommer nog så det finns skidspår snart. Jag skulle verkligen behöva några mils skidträning innan jag åker stafettwasan. Men jag åker ju så klart iaf även om jag inte fått nån skidträning, men det skulle nog bara göra gott.


Idag blir en dag att komma in i vad som finns och inte finns i kylen. Vad vi ska ha för mat vet jag inte än men det blir väl nått... hoppas jag.


Nästa arbetspass är på lördag 05:30-18:30, 13 timmar allstå.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards