elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Ett litet längre inlägg denna gång.

Av Jenny Nyberg - 3 februari 2012 11:07

Ja, jag ber verkligen om ursäkt för mitt mycket oproffessionella inlägg igår. Ibland är det nog bättre att inget skriva än att bara skriva nått helt värdelöst.

Men idag ska väl kunna intressera er lite iallafall.


Jag har väl nämnt att vintern tillslut hittade hit. Första kom det bara lite snö, allstå knappt så det täckte grässtråna, men så en dag bestämde vädergudarna att vi också skulle gå skotta lite snö denna vintern och all snö som någonsin tillverkats skulle falla ner precis där jag bor. Okej det kom väl lite på andra ställen också men där behöver inte jag skotta så det skiter jag i.

Men jag är en envis jävel och tänker: det kanske hinner smälta bort om jag bara väntar lite till. Men istället bildas det is och jag halkar ihjäl mig innan våren tar hand om problemet.

Hundarna har lite delade meningar om det här med snö. Den är roliga att springa i och kasta runt sina kompisar i, men när den fastnar mellan trampdynorna och bildar isklupar då är det bara skit med snön.


Och inte nog med det, kylan har hittat oss.

I början på veckan hade jag -14 grader när jag skulle åka till affären. I går visade bilen -17 grader när jag skulle styra bilen, föraren och de totalt stelfrusna fingrarna norrut. Det är inte helt enkelt att jobba ute i det här vädret. I går blåste det en aning och små, små is partiklar kom flygandes in i ögonen och fick kinderna att stela till mitt i en min och sen fick man behålla den minen tills man fick komma in i bilen och tina upp kinderna. Ibland såg jag sur ut men oftast hade jag ett leende på läpparna.


Jobb i dag igen och nu ska jag komma ihåg att boka en läkartid tills på måndag på Arlanda.

När jag var ca 8-10 år så upptäckte man ett missljud på mitt hjärta. Inget allvarligt visade det sig men jag ska vara uppmärksam på hur min kropp känns och kolla upp om nått känns konstigt. Nu har jag haft ett tryck över bröstet ett par dar och det strålar ut i magen och bak i ryggen. Jag tror inte det är nått konstigt men jag skulle bli ganska grinig på mig själv om det visar sig att det gått att bota om jag bara gått till en läkare. I morse när jag vakande så var jag lite snuvig och hostig, så tankarna går mot lungorna också. Skit samma, det är ingen ide att spekulera, en kunnig person med en massa examina får kolla upp läget.


En kompis på jobbet är helt otroligt duktig med kameran, jag har snott några av hans bilder och ska nu för första gången publicera nått jag inte bett om lov för.




 



   


Tyck till vet ja


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards