elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

12 dagar senare

Av Jenny Nyberg - 17 februari 2012 14:27

Nu är jag tillbaka, både i livet och på bloggen.

Jag måste väl börja med en hälsostatus: OKEJ

Doktorn hittade mitt blåsljud och sen ytterligare ett, men eftersom han inte remiterade mig vidare så kan det väl inte va nått farligt, eller? Nej jag är inte dum i hela huvudet, jag vet att den svenska sjukvåden är den bästa i välden, men ibland undrar men ju. Men jag har tagit beslutet att om jag blir dålig igen så ska jag vända mig till proffsen på Akademiska i Uppsala istället. Som det är nu så fungerar ju jobb och privatliv och då får det väl va bra då.


Det är ett tag sen jag bloggade och man kan ju tycka att en hel del skulle ha hänt, men jag måste nog göra er besvikna. Livet har väl mesta bara tuffat på.

Jag har iaf insett att mitt deltagande i stafettwasan kommer att bli en rejäl utmanning. I helgen va vi till storvreta och åkte lite skidor och jag blev pinsamt medveten om hur dåligt tränad jag är. Hur i hela helvete ska jag orka 2 mil när jag hade sånt slit med 3 km? Det var nog en sällsynt dålig ide det där, men vad gör man, jo man biter i det sura äpplet och genomför loppet för sina lagmedlemmars skull.


Men lite roligt har ändå hänt.

Jag har börjat utbilda mig till tävlingsledare på Knivsta BK. Då blir man alltså den som på lydnadstävlingarna berättar för de tävlande ekipaget om vad dom ska göra. Det är en otroligt rolig kurs och jag ser verkligen fram emot varje kurstillfälle.


Sen är det ju årsmötestider och jag har varit duktig och varit på 2 årsmöten.

Brukshundklubbens möte hade jag kunnat varit utan men jag är ändå intresserad av vad som händer i klubben och ska man få nån möjlighet att påverka så måste man väl gå på mötena.


Jaktvårdskretsens möte måste jag väl nästan infinna mig på eftersom jag sitter i styrelsen. Dessutom var det ju lite prisutdelning och jag hade gjort bra ifrån mig så det blev ett jävla spring för att hämta priser.

Det blev 2 silver och ett guld, sen blev jag även tilldelad förtjänsttecken i brons från jägareförbundet.

Här kommer en mycket dålig bild.



Nej nu får det bli att forsätta elda innan karl kommer hem, sen är det fredagsmyyyyys!!!


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards