elingeviltspår

Alla inlägg den 9 november 2011

Av Jenny Nyberg - 9 november 2011 20:39

Ja så är det faktiskt. Det blev kväller i dag med, precis som det brukar bli.

Ikväll är det fullmåne kan jag meddela, själv brukar jag inte märka av det men jag har hört att många får svårt att sova och att livet i det stora hela blir lite tyngre just under fullmåne.

Men jag tror att allt som hänt mig idag mest har berott på slumpen eller ödet.


Det har varit tjänstgöring på Arlanda i dag och min morgon började klockan 03:30 när klockan ringde. Jag stängde faktiskt av den men somnade inte om utan låg mest bara och vaknade till lite innan jag slängde benen över kanten. Eftersom jag inte äter nån frukost innan jag åker utan den äter jag när jag kommit fram så behöver jag inte så mycket tid på morgonen. Väskan brukar jag packa kvällen innan och det är bara matlådan som ska förflyttas från kylskåp till matväska innan jag kan åka. I morse var det minusgrader för första gången på flera veckor men jag har ju vinterdäcken på så det skulle inte vara nått problem om det var lite fruset på vägen, men ändå tog jag lite längre tid på mig för att inte utmana ödet. Det gick bra och jag kom fram lite tidigare vilket bara var bra så jag kunde äta lite frulle innan det var dags att börja göra rätt för pengarna.

En liten dråplighet som hände i morse var när Nordic Air stod och avisade en Airbus. Eftersom det är varm vätska som träffar kalla ytor så uppstår det ånga, när det är mörkt och på långt håll så kan det misstolkas som rök och det gjorde jag. Det såg ut som om en brandbil stod och sprutade vatten på ett flygplan som i mina ögon rykte kraftigt. Och nu kommer det pinsamma. Jag frågar en kapten som också stod och såg på den aktuella händelsen om det brann i planet, han var Dansk och måste ha missförstått mig för han trodde att det planet som jag stod och tankade hade fattat eld så han såg förskräckt på mig och bad mig sluta tanka. Sen insåg han vad jag menade och sa med lite syrlig röst att dom avisade planet och sen gick han till cockpit och höll sig undan tills jag hade åkt.

 Återigen språkförbistring.


Sen lyckades jag hamna på rygg i depån när jag skulle lasta upp tankbilen efter en tankningsrunda. Slangen jag skulle koppla i bilen lossnade när jag lagt större delen av min kroppstyngd på den så där låg jag med benen i vädret och kunde inte annat göra än skratta åt det hela.


Nu är det klart när vi ska på kryssning. För min del blir det den 24:e november, dagen före lön, vilket kanske är bra så man inte kan handla och supa som en tok. Det blir ett riktigt kul gäng som ska åka tillsammans denna svängen så jag ser helt klart fram emot det. Lite tråkigt är det väl att jag ensam ska åka buss från tierp till båten eftersom alla de andra kommer att ta taxi från Arlanda, men en arbetskamrat skulle komma lite tidigare och göra mig sällskap, alltså vilka stjärnor man jobba i hop med.


I kväll har underbara vänner Erika varit här och masserat Arena lite. Hon har gått en kurs och nu behövde hon hundar att träna på och jag har ju ett gäng så hon var så välkommen. Det kan vara så att gamla Arena har lite Artros i benen men med lite uppmjukning ska hon nog känna sig lite bättre. De övriga dårarna får vänta till en annan gång för att blir masserade.


Nu börjar jag känna mig lite seg och kanske ska jag ta mig en snabbdusch, rasta hundarna och sedan krypa i säng lagom tills Daniel kommer hem. Jo det lät bra lockande det där.


Hej



Ovido - Quiz & Flashcards