elingeviltspår

Alla inlägg den 27 november 2011

Av Jenny Nyberg - 27 november 2011 11:00

Jag är inte huslig av mig, det kan nog alla i min omgivning vittna om, men visst är det kul att ha det rent och snyggt omkring sig. Det kan vara lite svårt att hålla snyggt hemma med så mycket hundar som ska ut och in ex antal gånger om dan, och sen händer det ju att jag jobbar och då finner jag inte tiden när jag kommit hem.

Men idag är det bara skitväder och det passar ju bra då att göra en insatts för trivseln, men det lockar inte. JKag hinner med lite tur precis bli klar så kommer Daniel hem från jakten med en blöt och skitig Booster som helt säkert kommer att skaka sig och sen lägga sig i soffan och skita ner den också. Tur att vi har en hundsoffa men den kan ju inte se ut hur som helst heller.


Man vill nästan skämmas, men det ligger inte för mig så jag skiter i det. Ja klockan hann bli nästan 11 innan jag kom ur sängen, men till mitt försvar så var ju inte vädret inte precis strålande. Vi åt en underbar middag i går med en hel del vin för min del och jag slutade lätt berusad i soffan med en påse lakritsstänger som fick följa med hem från taxfree.


Jag hoppas att jag får jobba nått i nästa vecka, det skulle känna konstigt annars. I går kollade jag lite på vädret och man får ju hoppas att det lugnar ner sig. Det är ingen hit att springa runt på mellansveriges största blåshål med dessa vindar vinandes runt öronen. Nej jag har varit ledig för länge nu och det var visseligen önskat då men jag trivs så sjukt bra med flygplanen, känslan jag får av att ha ansvaret och så kompisarna så klart att nu vill jag jobba, mycket.


Min nya vinterjacka hade kommer meddans jag var på en båt och söp mig full. Jag är så nöjd med den men färgen är lite vågad, men jag fick en skön känsla när jag såg just den färgen så jag chansar lite.

Jag ska se om jag kan hitta nån bild på den.

 

Det får räcka för nu, jag kanske återkommer eller så får ni alla ha en trevlig och regnig första advent


Hej


Ovido - Quiz & Flashcards