elingeviltspår

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Jenny Nyberg - 30 november 2011 16:17

Det som från början såg ut aatt bli en lugn och snudd på tråkig vecka blev en sexdagarsvecka. Det är många som är sjuka, har kompat ut eller bara inte vill jobba just nu så det blir bra med tid till oss timmare. Jag har haft en helt galen tur som fått det här jobbet och idag blev det prat om att även utbilda mig i jouren. Många tycker att det är så svårt med alla ankomster och avgångar men jag tycker det är intressant och roligt att sitta och hålla koll så allt flyter så bra som möjligt. Det sitter nog en liten planerare där inne och smygkikar ut ibland. Men det är inte bara att sitta i jouren, det är enn jäkla ansvar och om något blir fel så får du genast skulden. Ibland sitter jag med och tittar, frågar och pekar så mina chefer blir lite trötta på mig, då skickar dom ut en på jobb så vet dom att det blir lite lungt ett tag.


Idag var det onsdag och våran underbara kiropraktor var på plats. Hon gör verkligen underverk med sina händer. Hon hittade genast anledningen till mina lite knepiga axlar som trillskats ett par dar och så tröck hon bört lite värk från ichiasnerven (stavas det så) och genast blev det lättare att gå.


I morn blir det inspektionsrunda från 11:45 sen jobb till 21.


Så underbart det är att ha jobb.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards