elingeviltspår

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Jenny Nyberg - 14 december 2011 12:24

   Ja jag är ledig i dag också och pga det så måste jag själv hitta på mina tidsfördriv. Ibland blir det bloggen som får ta styrk. Jag fortsätter min utforskning av stora ord och deras mening. Denna gången blir det det stora ordet kärlek. Själv tycker jag att det kan vara lite svårt att förklara, men jag tänker ta hjälp av nätet.


Vi börjar väl med wikipedia

"Kärlek är en känsla som präglas av en stark ömhet och tillgivenhet. Kärleken kan vara riktad mot abstrakta ting som konst eller en nation, mot mer allmänna konkreta ting som naturen, Kyrkan eller till mer specifika konkreta objekt som ens hem, ens husdjur eller en nära medmänniska, inklusive den egna personen. Kärlek i dess olika varianter är ett ofta återkommande tema inom litteratur, film och sång."


Och så nationencyklopedins tolknig är:

"kärlek, en vanligen mycket stark, positiv känsla för någon som kännetecknas av ömhet och (ibland) sexuell åtrå."

Tänk att dom ska va så tråkiga på ne.se


Min egna tolknig av ordet kärlek är först och främst känslan av ömhet gentemot en annan människa.

När jag känner kärlek så blir det omedelbart och starkt. Jag har förälskat mig många gånger men det är inte alltid som förälskelsen går över i kärlek. Den är äkta och ren och ska jag va helt ärlig så kan jag känna kärlek även för vänner. De allra bästa vännerna jag har hyser jag så starka känslor för att jag ärligt kan säga att jag älskar dom.


Och så lite bilder




 


 



Nej hörni, dags att bära in mer ved och hänga tvätten.

 Imorn är det äntligen jobb igen, härligt


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards