elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Jag har tråkigt

Av Jenny Nyberg - 18 juni 2011 11:17

Det finns inga ord för hur tråkigt jag har.

Jag hade tänkt städa och göra fint här tills Daniel kommer hem i kväll, men det kan vänta. Sen tänkte jag åka och hälsa på kompisar i Ockelbo men dom skulle inte vara hemma i eftermiddag och kväll. Nu har jag tänt pannan och snart är det varmvatten så jag kan börja städa, men det är ju så tråkigt.

Ute är det ruskväder och hundarna har lagt sig i soffan och gjort klar att dom tidigast kommer att resa på sig kl 14:00 när jag släpper ut dom på gårn för en stunds lek och bus. Men jag tvivlar på att Arena kommer att resa sig ens för det. Den sista tiden har hon åldrats oerhört mycket och jag tror att hon bara njuter av lugnet när alla ligger still och hon har tagit plats i soffan med den mjuka filten. Min älskade vän.


Senare i eftermiddag ska jag lägga ett spår åt Tikka som jag kanske tar innan skjutningen i morn.

I morgon är det årsmöte i jaktklubben och det årliga Klubbmästerskapet i jaktstig. Jag hoppas att det går lika bra som det brukar för mig och att jag även detta år slår Daniel.


Nu funderar jag på att åka till Skärplinge och äta lunch, lite kan man väl få unna sig när man är gräsänka.


Återkommer

Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards