elingeviltspår

Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Jenny Nyberg - 18 juni 2011 17:12

Till den milda grad att jag först ska rasta hundarna för att sedan sätta mig i bilen och åka till Tierp. Där ska jag köpa en enda sak nämligen skithuspapper, sen ska jag hälsa på hemma hos min pappa och dricka lite kaffe, kanske tillochmed äta en smörgås. Sen ska jag åka hem, duscha och göra mig fin tills min älskade kommer hem.

Men det betyder ju att jag måste tända pannan igen så jag kan duscha när jag kommit hem. Snart är det väl dags att bära ved igen.


Stackars Daniel som snart går på semester. Vissa skulle tro att det ska bli skönt för honom att få lite ledigt men eftersom han måste fixa med veden så blir det inte mycket ledigt. Jag ska försöka hjälpa honom när jag inte jobbar.


Nej va sa vi, rastning, eldning och sen åka.


Hej

Av Jenny Nyberg - 18 juni 2011 11:17

Det finns inga ord för hur tråkigt jag har.

Jag hade tänkt städa och göra fint här tills Daniel kommer hem i kväll, men det kan vänta. Sen tänkte jag åka och hälsa på kompisar i Ockelbo men dom skulle inte vara hemma i eftermiddag och kväll. Nu har jag tänt pannan och snart är det varmvatten så jag kan börja städa, men det är ju så tråkigt.

Ute är det ruskväder och hundarna har lagt sig i soffan och gjort klar att dom tidigast kommer att resa på sig kl 14:00 när jag släpper ut dom på gårn för en stunds lek och bus. Men jag tvivlar på att Arena kommer att resa sig ens för det. Den sista tiden har hon åldrats oerhört mycket och jag tror att hon bara njuter av lugnet när alla ligger still och hon har tagit plats i soffan med den mjuka filten. Min älskade vän.


Senare i eftermiddag ska jag lägga ett spår åt Tikka som jag kanske tar innan skjutningen i morn.

I morgon är det årsmöte i jaktklubben och det årliga Klubbmästerskapet i jaktstig. Jag hoppas att det går lika bra som det brukar för mig och att jag även detta år slår Daniel.


Nu funderar jag på att åka till Skärplinge och äta lunch, lite kan man väl få unna sig när man är gräsänka.


Återkommer

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards