elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Va märkligt

Av Jenny Nyberg - 20 juni 2011 22:57

Ja visst är det märkligt att vi människor har vissa "heliga" saker som ligger oss lite varmare om hjärtat.

Jag har märkt att om man vill sticka ut haka lite på bloggen så ska man blogga om barn eller vargar, man får en helt otrolig reaktion som nästan är lite komisk. Men om jag ska ransaka mig själv för en stund så erkänner jag gladeligen att jag hajar till lite extra om jag ramlar över en tidningsartikel eller likande om hundar eller jakt. Man stannar upp och tar siog tiden att läsa och sen reager på det man läst, om man håller med eller kanske till och med blir lite förbannad är sen lite olika.


Hur som haver, så är det i alla fall.

Nu går diskutionerna varma om hhur vida vi ska få kalasgäster här på midsommarafton eller inte. Eftersom det även är min födelsedag så vill gärna mor och far komma och fira deras lilla kicka som blir 31 år gammal. Men eftersom vi ska bort senare på dagen så kan det bli lite ont om tid. Men vi ska se att det hela ordnar upp sig va det lider.


Nu börjar det likna natt hemma här. Hundarna ska strax få sin nattrastning och jag ska bara vänta in min älskade för att sen krypa ner under täcket med samma man inför nattvilan. Imorgon blir det nog lite Lydnadsträning med Rocky och sedan lite spårning med Tikka.


Ja förresten så har jag nog glömt att nämna, jag har börjat gå ner i vikt. Jag vet inte riktig varför eftersom jag inte tycker att jag gör någon nu som jag inte gjort förr. Lite kan ha med nya jobbet att göra eftersom jag numera klättrar upp och ner för en stege ca 10 gånger per skift, men jag brukar snabbt inse att det är en viss ansträngning som spelar in då jag lätt får träningsvärk men den har uteblivit.

Skit samma. Säg den tjej som inte gläds åt att tappa ett kilo eller två utan någon större ansträngning, ja visst dom finns dom med men inte lika många gissar jag.

Godnatt och tack för idag

Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards