elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Fredagsmys på en onsdag

Av Jenny Nyberg - 2 november 2011 19:50

Eftersom Daniel åker och jagar i Jämtland på fredag så fick vi ta fredagsmyset lite tidigare. Men vems idé det var att ta det en onsdag kommer jag inte ihåg.


Hade lite tur i natt och fick postflygen tankade i en rasande fart och sen smög jag mig hemöver lite tidigare. Jag slutade 01:45 istället för 02:00 så det kan väl vara okej tycker jag. Förresten såg jag en skylt på facebook i går som var rolig, den löd: de som kommer försent til jobbet ombeds att hålla till höger för att inte krocka med dem som går tidigt.

Sant.


Telefonen höll käften och hundarna var morgontrötta i morse så jag fick sova ut efter nattens bravader, men i morn ska jag va på plats redan klockan 05:30, vilket betyder att jag får kravla mig ur sängen vid 03:30 senast för att hinna i tid. Lite tidigt kan man tycka om man som jag är mer en kvällsmänniska än en morgonmänniska.


 Jag har tagit mig ännu en funderare runt det där med alternativa färdmedel till jobbet och eftersom det är för långt för cykel och för snöfritt för skidor så överväger jag igen tåg. Men det innebär ju att jag är utelämnad till förseningar och annat strul som brukar drabba tågen vintertid. Jag ska nog fundera vidare en annan gång.


Nej gott folk, det blir nog inte roligare än så här så jag drar mig tillbaka till soffan en stund till innan kudden ska få sällskap av mitt vackra huvud.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards