elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Oavsett kön så är vi av kött och blod, och har känslor.

Av Jenny Nyberg - 18 november 2011 11:48

Jag har längtat så på denna dagen.

Alla dar på jobbet är inte helt perfekta kan man väl säga. Precis som i livet så har man bättre och sämre dar där motgångarna går att tackla och sen gå vidare. Om man för ett ögonblick tappar fotfästet och snubblar till så brukar man ganska snabbt återfå balansen. Det brukar gå bra om man inte redan är kantstött vill säga. Men jag har alltid sagt att man måste lämna jobbet på jobbet och privatlivet hemma, det låter bra det där men är inte alltid så lätt att leva efter.


 I tisdags hade jag en sån dag då inget fungerade. Bilen jag körde ville inte göra som jag ville, allt blev bara fel och jag stapplade till ordentligt.

Och det är då man blir medveten om att vännerna är dom man kan luta sig mot.

Den bilden jag utgjorde då när en kollega kom för att byta bil med mig är jag inte stolt över, men ibland kan man inte bara hålla fasaden uppe för syn skull, ibland måste man visa baksidan av att vara en känslosam kvinna, jag grät floder. Men då bara fanns han där och jag fick gråta färdigt och sen kändes allt så mycket bättre, det var som om jag fått hälla ut allt dåligt som legat och grott i bröstet, så skönt det är att bara få gr¨ta en skvätt och sen gå vidare. Jag vill sända ett STORT tack till mina underbara kollegor som har överseende med att jag inte alltid fungerar som en man, eftersom jag inte är man.

Tack för att ni finns!!!


Sen kom förklaringen till mitt lilla känslosvall, belöningen för att vara en fertil kvinna i sina bästa år, mens.

Jag brukar inte få några direkta humörsvängningar under den veckan, jag brukar själv tycka att det är så orättvist att bli arg och grinig på sin omgivning just då och sen går det så plötsligt över. Jag blir sällan arg, men dessto oftare lessen om något. Det är lättare för mig att få ut det jag känner med tårar än med svårdommar och aggression. Och så brukar det inte drabba min omgivning, förutom denna gången då jag inte klarade av att hålla masken.


Dagen efter kom jag till jobbet med ny kraft och vilja, tills jag kom in igenom grindarna, då kom mensvärken. Jag blev totalt överaskad eftersom jag inte haft mensvärk på hur lång tid som helst så var jag inte utrustad med några värktabletter. Det enda som fanns på jobbet var Alvedon och det brukar inte hjälpa, så jag skickade personalchefen till närmsta apotek och han kom snabbt tillbaka med två sorters Ipren, han är en stjärna han. Så numera finns det även mensvärkstabletter i vårt lilla medicinskåp. Som tur var så räckte det med att ta en vända till med tabletter sen gav det med sig och jag kunde sitta lite bekvämare i fotöljerna.


I går fick Arena vara med på jobbet och ja hon gjortde det hon kan bäst, tigga och ligga på rygg för att få magen klappad. Hon tycktes fatta tycke för alla som av nån anledning gick in i köket, för hon fick nästan alltid nått att äta av dom, så där satt hon och passade vid köksdörren. Efter ett par timmar hade hon utväcklat sig teknink en aning genom att förfölja dem som tog en smörgår ur kylen. Även om det såg lite lustigt ut när hon kom tätt efter så skämdes jag och hoppades att dagen snart kunde vara slut. Men hon gillade nog min chef för där låg hon en lång stund och fick magen klappad.

 


Det ska bli skönt med två lediga dagar, men på söndag blir det okristligt tidigt, jag börjar 05:15 och slutar 18:15 låååång dag vill säga, sen jobbar jag måndag och tisdag sen åker vi på kryssning så tordag och kommer hem på fredag.


Nej nu är jag hungrig.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards