elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Apropå jul och allt

Av Jenny Nyberg - 5 december 2011 11:57

Jag ska nog ta mig i kragen och faktiskt göra lite julfint här hemma nu när jag blivit lite ledig.

I dag får det bli lite muffinsbak och sen blir det nog en sväng till Gävle för att handla sånt man inte behöver men ändå vill ha. Jag ska verkligen försöka få med mig referenserna som ska skrivas under och sedan lämnas till min chef på Arlanda. Det är faktiskt en hel del som jag skulle behöva få gjort i Gävle men eftersom det var minusgrader i natt så är det ganska kallt i huset denna förmiddag, så prio ett på listan är att få upp värmen.


Eftersom jag jobbat en del den sista tiden så har inte ens en adventsljusstake kommit upp i fönstren, det måste avhjälpas. Kanske man skulle få det gjort innan mannen åker till jobbet.


Min älskade sambo har spikat ihop en fin bänk på trappen som jag kan ha lycktorna stå på. Den blev så fin men jag har fått slut på ljus så den är inte invigd ännu. Det är ännu en sak som skulle behöva inhandlas.


Vi gör som vi brukar, skriver i lista:


Att handla:

Blockljus till lycktorna

Ljusslinga

Nya raggsockor

Julgranspynt (förra året kom vi överens om att det var dags att förnya oss lite)


Att göra:

Få underskrifter från tidigare arbetsgivare

Hämta mer diesel

Lämna tillbaka passérkort och dyl till Forslunds


Listan blev inte så lång men sen är frågan om man får arslet ur vagnen, eller rättare sagt fingrarna från tangenterna och gör nått i dag.

Jag ska göra mitt bästa.


Återkommer med rapport


Hej





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards