elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Inte ett av mina mest possitiva inlägg

Av Jenny Nyberg - 10 december 2011 13:05

Tröttheten har tagit ett hårt grepp om mig och jag tror att det till största delen beror på vädret. Ett tag fanns en ljusstrimma då det faktiskt va minusgrader och ett tunt laget snö som gav ett vackert sken til landskapet. Men så kom plusgraderna tillbaka och allt som är kvar är kladd och slask. 


Jobbet rullar på och jag känner mig allt säkrare med mina arbetsuppgifter. Jag har även insett att allt inte behöver vara strickt och man ska inte behöva vara rädd för sina chefer.

Jag har de bästa cheferna i välden, nästan, och jag har det bästa arbetskamraterna, nästan.

Jag vet vilka jag kan vända mig till och jag vet att svaren jag får är ärliga och äkta. Vänner växer inte på trän men endel bara kommer fallandes från himlen.


Nej jag har ingen bra dag i dag. Men man får hoppas att det blir bättre. I normala fall är jag glädjen själv. Jag brukar älska livet och allt det innehåller men nu känns det lite tyngre är vanligt.


Ikväll blir det middag hos Daniels chef och det brukar vara en roligt tillställnig och kanske är det precis vad jag behöver för att gaska upp mig lite.


I morn har jag för avsikt att åka till Älvsjö och titta på hundar, hundar i massor. Hundmässan i Älvsjö brukar få ett årligt besök av mig och jag hoppas att jag kan åka i morn. Jag känner att jag behöver en dag för mig själv, bara gå och skrota och handla sånt man vill ha men inte behöver.


Apropå pengar. En ljusning, skattepengarna har kommit.

16 600 kr, man tackar. Det sitter bra kan jag säga.


Nej nu får det var slut på skitsnacket.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards