elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Lite ledigt innan nästa prövning

Av Jenny Nyberg - 27 december 2011 10:32

Det blir några dagar nu som jag ska försöka ta igen mig, det känns verkligen fel att säga ta igen sig, vi har haft det så sjukt lugnt på jobbet att man nästan haft dåligt samvete för att lyfta lön. Men plikttroget har man åkt dit, suttit på arslet en massa timmar och sen satts sig i bilen för att åka samma väg som man kommit.

Ja ja, vilken fall som helst så ska jag inte dit igen förrens på fredag och inget annat inträffar. Jag är lite nervös inför Januari. Många säger att det inte brukar finnas så mycket jobb under den tiden. Nu har jag visseligen jobbar mycket storhelg så pengarna ska väl räcka till tror jag, men sysslolösheten då...

Kanske skulle ringa jobbet och försöka få in några pass i nästa år.


Jag fick en julhälsning från en man som jag dejtade för många år sen. Vi kom bra överens och så men storyn slutade med att jag blev kär och han försvann.

Jag har haft lite kontakt med honom under åren men väldigt sparsam. Men ändå kändes det i hjärtat när han hörde av sig, konstigt. Men det fick mig att tänka på den fruktansvärda känslan av att bli sårad eller övergiven. Jag verkligen älskar när jag älskar och det vill jag att min partner också ska göra. Våra känslor ska verligen kännas äkta annars får det va. Men så sörjer jag som ett barn när någon tas ifrån mig. Även om det bara är kärleken som dött. En människa som stått mig nära under en tid blir saknad i hjärtat under mycket lång tid. Ni vet det där klassiska som man säger att man ska va vänner, det fungerar först när alla starka känslor svalnat och då först kanske det kan fungera, men inte alltid.


SKit samma, nu en liten rapport från julfirandet.

Jag kom från jobbet i tid, duschade i tid men kom inte fram i tid. Det var stor risk för halka och jag tog det piano och kom fram ca 45 minuter sen, men jag fick julklapp istället för skäll, snyggt.

Det blev sent som vanligt men det är så svårt att slita sig från familjen Jansson, helt underbara människor måste jag säga.

Men va fick jag i julklapp då?

Från Daniel fick jag ett set med halsband och örhängen i silvet från guldfynd. Det matchar så bra med silver till våra ringar tycker jag.       

Jag fick en bok,        en tröja, en sminkväska, pengar och godis.

Boken har jag börjat på och den verkar okej så här långt. Tröjan var för stor så den ska bytas, godiset är slut och pengarna med.


Sen vara det jobb igen på juldagskvällen.

Förutom stormen så var det lugnt och jag fick tillfälle att lära mig nattrundan som nattkillen går varje natt. Kan vara bra att veta om man nån gång skulle få ett nattpass.


I går var det jobb igen, och jag tog chansen och fick hela garderoben av arbetskläder tvättade. Det känns skönat att jag har rena kläder att jobba i under nyår. På vägen hem låg det inga träd över vägen så jag kom hem skapligt.


Nu ska jag nog bära in lite ved.


Hej 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards