elingeviltspår

Alla inlägg under november 2011

Av Jenny Nyberg - 2 november 2011 19:50

Eftersom Daniel åker och jagar i Jämtland på fredag så fick vi ta fredagsmyset lite tidigare. Men vems idé det var att ta det en onsdag kommer jag inte ihåg.


Hade lite tur i natt och fick postflygen tankade i en rasande fart och sen smög jag mig hemöver lite tidigare. Jag slutade 01:45 istället för 02:00 så det kan väl vara okej tycker jag. Förresten såg jag en skylt på facebook i går som var rolig, den löd: de som kommer försent til jobbet ombeds att hålla till höger för att inte krocka med dem som går tidigt.

Sant.


Telefonen höll käften och hundarna var morgontrötta i morse så jag fick sova ut efter nattens bravader, men i morn ska jag va på plats redan klockan 05:30, vilket betyder att jag får kravla mig ur sängen vid 03:30 senast för att hinna i tid. Lite tidigt kan man tycka om man som jag är mer en kvällsmänniska än en morgonmänniska.


 Jag har tagit mig ännu en funderare runt det där med alternativa färdmedel till jobbet och eftersom det är för långt för cykel och för snöfritt för skidor så överväger jag igen tåg. Men det innebär ju att jag är utelämnad till förseningar och annat strul som brukar drabba tågen vintertid. Jag ska nog fundera vidare en annan gång.


Nej gott folk, det blir nog inte roligare än så här så jag drar mig tillbaka till soffan en stund till innan kudden ska få sällskap av mitt vackra huvud.


Hej

Av Jenny Nyberg - 1 november 2011 11:49

Jag är lite vidskeplig, det kan jag väl erkänna, men jag har blivit det efter att fel saker hänt upprepande gånger med en gemensam nämnare.

Vi kan ta några exempel:

Jag flätar ALDRIG håret. I början så trodde jag att det bara var inbilllning men tråkiga saker hände alltid när jag bar fläta. En jaktdag sa jag redan i hallen innan vi skulle åka att det nog kommer att hända något dåligt idag eftersom jag har fläta. Daniel tittade på mig som om han funderade ut vilket dårhus han skulle sätta mig på, men jag fick rätt. Den dagen blev en älg skadeskjuten och hundarna hade svårt att reda ut spåret och det blev ett väldans väntade innan vi till slut kunde konstatera att älgen blivit skjuten på grannmarken bara en dryg timme senare. Den hade fått en lite rispa i låret som knappt blödde och den hade klarat sig bra om vi inte hittat den. Fler saker har hänt med fläta i håret och jag har tagit lärdom.


Om jag ska tävla eller göra något annat viktigt och någon önskar mig lycka till så tackar jag inte. Det fick jag lära mig den hårda vägen när jag tog BE CE. Vi brukade inte säga lycka till åt varandra när vi skulle skriva upp eller köra upp men någon sa det precis innan jag skulle skriva upp för CE och jag kuggade. Först så tog jag det inte så allvarligt men när jag sen klarade uppskrivningen utan ett tack så började jag fundera. Sen fick jag ett nytt Lycka till inför uppkörningen och visst, jag kuggade. Någon sa det dessutom igen inför nästa uppkörning och visst, jag kuggade igen. När jag sen skulle köra upp för tredje gången så höll jag mig undan in i det längsta innan jag och läraren åkte iväg, och denna gång klarade jag mig.

Lika älgkjakten i år.

 En arbetskamrat sa: lycka till på jakten då, innan jag skulle åka hem och jag tackade. Sen kom en stor tjur som jag trodde att jag inte fick skjuta på till mitt pass. Varför skulle han komma just när vi hade en kalv påskjuten, och varför kom han inte tillbaka senare så jag kunde få en chans till????


Nu till saken.

OKTOBER

Det är den värsta månaden tycker jag.

Den innehåller 31 dagar och varje år händer något otrevligt någon av dessa 31 dagar.

Jag har en lista på oktober saker...

Min första hund är avlivad i oktober, jag har brutit storstån i oktober, en pojkvän jag var tillsammans med i 3 år gjorde slut i oktober och förra året omkom en barndomskamrat i oktober.


Så när jag skulle få börja tanka flygplan själv i oktober så förstår ni min rädsla. Det bara inte får hända något på jobbet, så jag intalade mig själv att det inte skulle hända något där utan någon annanstans men vad jag vet så har inget hänt.

En liten sak har faktiskt hänt men jag vill inte gå in på det eftersom det inte gäller mig.


Det blev lite dåligt med sömn i natt så jag ska vila lite till nu innan jag ska tillbaka till jobbet.


Hej


Ovido - Quiz & Flashcards