elingeviltspår

Alla inlägg den 5 november 2010

Av Jenny Nyberg - 5 november 2010 22:25

Jag har en vän på jobbet som jag inte finner ord som kan beskriva vad hon betyder för mig. Hon är en riktig vän som finns där i vad som än tynger en och hon lyssnar och låter en gråta och skrika. Hon bara finns där som om det var hennes enda uppgift här i livet. Bara blotta tanker på henne kan få tårar att stiga i mina ögon, för hon är min vän.

Jag har inte massor av vänner, utan jag har ett fåtal, men de är riktiga vänner som jag vet inte skulle svika mig eller överge mig när livet blir lite obekvämt.

De som farsinerar mig är de människor som har gåvan att få andra människor att må lite bättre när olycka har drabbat dem, som bara vet vad som krävs av dem för att lindra den svåra sorg och smärta som finns inom en annan person.

Hon är en ängel, min ängel. Jag hoppas bara att alla ha någon som min vän, Ängeln.


Jo det har varit arbetsvecka och jag har överlevt även denna gång. Nej nu var jag orättvis, jag trivs bra med mitt jobb men jag kan ärligt säga att jag somnar ovaggad när jag träffar kudden varje kväll. Dumper är inte svårt men arbetsdagarnas längd (12 timmar) gör att man vill sova när man kommit hem och ätit. Tyvärr så medför det att man inte orkar så mycket med hundarna men jag försöker att ta igen det på helgerna. Just denna helg har jag alla 4 att aktivera. Daniel for till Lit i Jämtland för att jaga älg tills på tisdag. Det blir ensamt här hemma men man uppskattar varandra bara mer om man får längta lite ibland. Men som sagt så ligger all hundträning på mig tills på tisdag. Men jakten får ligga nere, istället så slipar jag lite på hundarnas spårförmåga. Det hela blir inte enklare med minusgrader på mornarna när jag lägger spåren. Booster har ett som ligger nu över natten och som jag ska ta vid 7 tiden imorgon bitti. Han får börja sin dag med ett 600 meters spår innan han får frukost, precis som de vilda hunddjuren.


Jag hade hoppats på ett anlagsprov på Tikka innan vintern men nu vet jag inte längre om jag ska vänta eller försöka men risken att misslyckas.

Men man måste ju våga för att kunna vinna.


Nu vill dom gå på kvällsrastning och jag ska krypa i säng.

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards