elingeviltspår

Alla inlägg den 25 november 2010

Av Jenny Nyberg - 25 november 2010 18:47

Min dator verkar ha fått fnatt men vi provar väl så får vi se om vi får framgång eller motgång

Va fan nu funkar det ju.


Jo då jag har gått en morot av min älskade sambo, alltså inte en avlång och orange rotfrukt utan en lockelse. Om jag motionerar 30 minuter varje dag så ska jag få skidor i julklapp. Jag åkte mycket skidor när jag var yngre, t.o.m tävlade utan att bli något OS ämne, men det var ett skönt sätt att se naturen och må bra. Jag har ett par gamla skidor som står i carporten men eftersom dom har vallats om och om igen så är dom slut. Nu vill jag var vallningsfria skidor som jag kan åka med både i terräng och spår.

Jo, så jag drog på mig Daniels skoteroverall, släppte ut labbarna och tog mig ut på den stora åkern vi har bakom huset. Man kan säga att det var mycket snö där men det var lite själva poängen. Det har ju blåsit en del här de senaste dagarna och det blåser fortfarande, vilket har medfört att det är väldigt mycket snö på vissa ställen meddans det är nästan barmark på andra. Det gjorde det hela till en bra början på mitt nya liv.

Sen är det faktiskt så att om man som jag har för mycket fritid så är det bra med vissa måsten som ska göras för att få dagen att gå.


Ja där gick jag då i blåst och snö och flåsade. Jag hade ju labbarna med mig så dom också fick lite motion. Arena drog ju i sig både sin mat och Boosters i morde så hon är mätt men blir fet av sina stöldvanor. Men hundarna sprang där och njöt av en promernad i snön. Arena har somnat och ser inte ut att vakna på många timmar. Rocky som har dåliga höfter behöver verkligen träningen och jag ska bättre mig och ta med han varje dag jag motionerar.

Men i och med att jag bestämt mig för att få dom där skidorna så kommer jag kanske nå mitt mål att gå ner till 85 kilo innan sommaren. Jag vet att det bara är 10 kilo men utan jobb så har jag en väldig förmåga att gå upp i vikt.


Ska nog kolla på den där filmen som jag hyrt på nätet. Farsan hette den och ska va kul sägs det. Jag lovar att lämna ett betyg här på bloggen efter att jag sett den.


Hej


Ovido - Quiz & Flashcards