elingeviltspår

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Jenny Nyberg - 28 november 2010 20:07

Booster fortsätter och visa att han är en bra jakthund, idag blev det två rådjur skjutna för honom och ett för jaktkompisens Wachtel. Daniel kom hem och berättade samtidigt som han släppte in honom i värmen. Jag blev hemma idag med mest pga att det var så kallt båfe inne och ute när Daniel skkulle åka i morse. Jag tycker att 16 plus inne är för lite och 12 minus ute är för mycket, va det nån som fatta?


Jag sköter mitt löfte om motion varje dag. Eftersom jag inte behöver göra samma sorts motion varje dag utan kan själv välja vad jag vill göra, bara det är motion och i minst 30 minuter, så gör jag lite olika. Jag tror att det blir lättare att fortsätta och inte lessna så fort. Igår var jag till en kompis och hjälpte henne mocka boxarna, och det var jobbigare än jag trodde. Det blev en varm dusch när jag kom hem innan maten.


Idag tog jag på mig min stora och varma overall, kopplade Labbarna och gick till sågen och tillbaka. Jag försökte hålla ett ganska högt tempo så hundarna kunde trava hela tiden. Dom tyckte nog att det var trevligt och gå en längre sträcka framåt kvällen. Kanske dom sover lite tystare i natt och inte snarkar ikapp med Daniel, ibland väcker dom mig och då ligger man där och undrar vad det är som gör att man över huvudtaget kan sova i det otroliga oväsen som en karl och fyra hundar för nattetid.


Imorgon blir det att ta tag i Lydnadsträningen med Arena. Jag lyckades anmäla till en tävling den 26/12. Men hur jag ska få ordning på allt på en månad vet jag inte, men jag går ju hemma mela dagarna och borde kunna få till minst 2 träningspass per dag fram till tävling. Jag vet att hon kan om jag bara gör rätt i träningen.  Kanske så får Rocky också träna lite och kanske så kan han tävla igen i vår, men denna gång ska han klara ett första pris.

Jag önskar oss lycka till.

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards