elingeviltspår

Alla inlägg den 22 november 2010

Av Jenny Nyberg - 22 november 2010 21:28

Som sagt så har jag för mycket tid till mitt förfogande sen jag blev arbetslös, så jag tänkte att man skulle försöka dra ihop gamla klassen för en liten träff. Nu är det som så att jag har gått i många klasser eftersom jag har gått ganska många utbildningar. Okej här kommer en redovisning:

Grundskolan - Som alla andra

Gymnasium - Som nästan alla andra

Komvux - Som många andra

YrkesAkademin - BE CE


Men nu hade jag tänkt att skrapa ihop de själar som tillsammans med mig kämpade oss till Tunga behörigheter. De var tider de, en del av oss blev ett riktigt kul gäng som hade så roligt tillsammans. Men som många andra så har vi glidit ifrån varandra med tiden. Jag t.ex fick jobb som tankbilschaufför och hade ganska krävande dagar, så jag var så upptagen att jag tappade bort alla roliga människor. Men det svåra är att få tag på dem igen. Vissa har man ju nummer till, men några har ju bytt nummer eller fått jobbnalle och kastat bort den privata.


Jag har sökt med ljus och lykta men inte funnit alla än, en del har facebook och då kan man ju hitta dom där men andra får man prova gooogla.


Som sagt så jobbar Daniel eftermiddag så jag får spendera kvällen bäst jag kan på egen hand

Vänta, den lilla ska skita på golvet och jag måste rasta.


10 min senare......   Tillbaka

Eftersom jag är totalt oduglig i köket så blir det lite problem när Daniel jobbar eftermiddag, han är ju den som kan matlagning, men jag brukar äta rester. De är ofta bara att värma eller så plockar man ihop lite och gör typ en kompott av allt. Men imorgon måste vi handla, allt är slut och så måste jag åka till banken. Min sista lön blev det nått tok med så banken får fixa.

Ses i morn

Hej


Av Jenny Nyberg - 22 november 2010 15:26

Jag har länge önskat mig en tatuering. När Arena kom så ville jag ha hennes tassavtryck gå ner längs ena smalbenet, det vill jag fortfarande, men jag har andra ideer för mig första tatuering.

I mitt tycke så ska en tatuering spegla vem du är, vilka intressen du har eller vad som ligger dig närmast om hjärtat. I mitt fall så skulle ju hundrelaterat vara ett säkert kort. Men jag skulle vilja ha en tatuering som påminner och Tro-hopp-kärlek men jag har ingen koppling över huvud taget till ett ankare. Men de övriga symbolerna tycker jag inte bara är vackra utan speglar också min inställning till livet där min religion och min kärlek till omvärlden är särsklit tydlig.

Okej vi kan få det ur världen

Min syn på religion är att den ska vara frivillig och att den ska vara rimlig, med det så menar jag att man ska se hur ens tro ska kunna komma överens med den verklig världen där ute.

Min tro finns där med inte i daglig dags. Jag ber nog endast i händelse av behov, men jag vänder mig ofta till skyn och önskar.


Tillbaka till tatueringsfunderingarna.

Jag har ju inget jobb just nu och det innebär ju då inte den allra bästa ekonomin och en tatuering kostar en del och sen vet jag inte om det skulle funka med mitt eksem. Många säger att det inte är något problem men vem är beredd att chansa. Värt att fundera vidare på.

Ska kolla lite hemsidor


Daniel jobbar eftermiddag så jag återkommer nog igen

Hej









Ovido - Quiz & Flashcards