elingeviltspår

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Jenny Nyberg - 23 november 2010 18:26

Vilket väder, det blåser och snöar så man tror att taket ska lyfta.

Jag gick emot rekomendationerna om att hålla sig från vägarna och åkte till banken. Nu har jag min sista lön på kontot och det känns väldigt bra. Men så var det de sista säkra pengarna så nu blir det till att dra åt svångremmen.

Apropå svångrem så ska jag verkligen försöka minska mitt midjemått nu när jag har mer tid till träning och bättre kosthållning. Idag är jag stolt för jag har själv lagat middagen som bestod av kyckling och wokgrönsaker. Det måste väl ses som smalmat eller?


Hundarna tycker inte heller om vädret. Jag fick släpa med dom ut på morgonpromernaden och dom hade så bråttom hem att jag halkade flera gånger men lyckades hålla mig på benen. Senare på dagen fick dom springa på gårn men det var inte roligt det heller, dom gjorde det dom skulle, förutom den lilla, som väntade med att skita tills hon kom in på köksgolvet. Fan va svårt det ska va för henne att fatta. Jag hade köpt korv och skulle träna lite, men inte i denna blåsten.


Daniel jobbar ju som sagt eftermiddag denna veckan och igår var jag vaken och uppe när han kom hem, jag tror det blir lika i kväll. Jag funderar på att duscha och göra mig vacker och lukta underbart när hon kommer hem. Kanske han blir på bra humör och vi kan mysa lite    .



När jag var till banken så tänkte jag hälsa på min pappa, han är den bästa pappan som finns och jag brukar åka till hans jobb eller hem till honom om jag är i byn. Men denna gång fick jag inte tag i han, det brukar räcka med att ringa så får man veta var han är men han vägrade svara på nallen. Han fanns inte på jobbet och hemma öppnade han inte. Min pappa är inte gammal och så men det kan hända mycket när man bor ensam och flera mil till närmaste anhörig. Ja jag blev lite orolig. Han hade säkert 10 missade samtal från mig när han ringde och sa att han varit på ridskolan. Han vill lära sig rida på äldre dar, kul tycker jag. Jag har själv ridit en del men aldrig på ridskola, jo jag var på ridläger en vecka när jag var 14 men det är ju ljusår sen. Kanske skulle gå en kurs jag med.

Mer tv och slappning

Hej


  

Ovido - Quiz & Flashcards