elingeviltspår

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Jenny Nyberg - 1 juli 2011 21:02

Jag kommer denna dag att börja skriva på en följetong, men det är precis som i serierna, man får inte upplösningen förrens i slutet. Men denna följetong utspelar sig i det verkliga livet.

Men först lite om vad som hänt under dagen.


Vi tog Renulten och drog till Enköping i morse. Daniel hade fått tillbaka på skatten och ville köpa sig ett nytt kikarsikte. Man kan tro att eftersom jag är yrkeschaufför till yrket så skulle jag hålla mig långt ifrån bilkörning under dom lediga dagarna men så klart så ville jag köra. Vi kom till Enköping som vi skulle, köpte det vi skulle och började sedan vår hemresa. På vägen hem kom vi på att åka förbi och kolla lite var Daniel bodde som liten. Det var ett fint litet hus mitt ute på landet och inte långt därifrån fanns en kursgård eller likande som låg precis i kanten av mälaren. Där hade han lekt och badat många gånger.

Sen åkte vi hem.


Nu börjar följetongen.

Del 1

Jag fick ett märkligt telefonsamtal härom dagen. Det var en man som ringde och han hade ett erbjudande till mig. Jag har tidigare gått i liknande tankar men inte riktigt nått hela vägen fram kan man säga. Han ville att vi skulle träffas snart och prata vidare om erbjudandet. Och i torsdags träffades vi och kunde prata igen saken lite mer i detalj.

Saken är inte helt okompicerad och kräver ett mycket gedigert funderande. Men eftersom erbjudandet är mycket lockande så ska jag gå vidare och kolla upp saken lite närmare. Det hela ställer saker och ting i ett annat läge och eftersom jag nu har fått Elingeviltspår att gå riktigt bra så skulle det inte sitta helt fel om jag kunde jobba mer i den inriktningen.

Men först ska alla advokater säga sitt...


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards