elingeviltspår

Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Jenny Nyberg - 3 juli 2011 21:29

Dagen började lite grått och vi satt mest bara och tittade på varann, men så kom vi på att det fortfarande var marknad i ockelbo så vi åkte. Eftersom jag har en fd arbetskompis som bor utanför Ockelbo så blev det även ett besök i deras kök och en kopp kokkaffe.

Det var mycket folk på markanden men jag tror ändå att det var lite lugnare i dag än det varit de övriga dagarna.

Inköpslistan då: 10 tuggben till hundarna á 10 kr, 100 kr

En renstek för 4 pers 140 kr

En kola rem 15 kr

1/4 kg nougat 40 kr

Summa: 295 kr

Dyrare har det kunnat bli, tro mig. Jag hittade ursnygga ylletröjor för ca 800 kr och mycket fina smycken i prisklass 200-500 kr. Men men lite pengar på fickan så omvärderar man snabbt saker och ting till mat eller diesel, eller varför inte röka?


Apropå röka.

Jag har länge sagt att jag ska sluta röka men jag har aldrig sagt när. Det borde inte va så svårt, jag menar det är ju hur många som helst som gjort det och lyckats. Min kära far slutade röka bara så där efter att ha rökt ca 1 paket om dagen i nästan 35 år. Jag har ganska nyligen fyllt 31 och ändå ser jag inte hur mycket skit det medför att röka.

Hur svårt kan det va.


Nu till följetongen.

Del 2

Många kunniga har sagt sin mening och många bud har kommit. Jag har tagit mig en ordentlig funderare och kommit fram till att det fortfarande är ett otroligt bra erbjudande.

När vardagen kommer väntar jag en massa telefonsamtal och jag ska även göra en del tidsbokningar hos flera kunniga personer.

En del siffror har också kommit upp på bordet så den saken är avklarad och godkänd.

Frågan som nu ligger lite gnagande är vad blir mitt och vad stannar i hans ägo?

Fortsättning följer...


Jo det var en sak till om dagen som gått.

På väg hem till Ockelbobon såg vi en älg som helt säkert var en fjoling som minst sagt var lite bortkommen. Den sprang över vägen och stannade några meter bort för att titta på oss. Vi var några stycken som gick ur våra bilar och knäppte kort på den unga älgtjuren. En fin liten kille som hade basttäckta stänger i huvudet som på sin höjd blir en klyka till hösten.


Jobb i morn så nu blir det sängen och krama kudden.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards