elingeviltspår

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Jenny Nyberg - 12 juli 2011 18:44

Då var jag då tillbaka från jobb igen och snart blir det premiär för att ligga ute. Redan nästa vecka kommer jag att få ligga ute upp till två nätter i sträck innan jag kommer hem till familjen igen, men det ska nog gå bra.


Eftersom jag nu fått klarhet i ett och annat så ska jag härmed avsluta följetongen och avslöja vad det hela har handlat om.

Del 4.

Telefonsamtalet kom från ägaren till Tierps Zoo. Han hade nu efter 16 år som egenföretagare bestämt sig för att gå i pension. Allt lät jättebra och jag var helt inställd på att bli butiksägare till nyår, men...

Som det försiktiga människan jag är så anlitade jag en ekojurist som fick till uppdrag att koontollera firmans räkenskaper. Jag kollade dessutom upp firman hos kronofogden och andra indrivningsföretag. Vad gällande krediter och likviditet så såg allt snyggt ut och inga skulder fanns registrerade någonstans, men när juristen hade tittat och räknat så kom vi tillsammans till ett beslut.

NEJ!!!

Som det ser ut så är firman på väg i graven. Räkenskaperna visar en tydlig nergång och ägaren har dessutom tagit ut en betydande summa från firmans konton och i våra ögon länsat företaget.

Till saken hör att ägaren inte varit den populäraste servicemannen i byn. Många har sökts sig till andra handlare bara för att han inte alltid har varit så kul att ha och göra med.

Men när priset på kallaset slutar på över en miljon (1000 000) kronor så är det viktigt att kunder kommer till butiken och inte till någon annan.

Som sagt, efter moget övervägande och några experters råd så vill jag inte skuldsätta mig så mycket med de dåliga siffror som han har att visa upp.


Istället går vi vidare med Elinge Viltspår och utökar med kulskyttekurser till hösten. Eftersom vi fått stor efterfrågan på kurser så blir det nog minst en viltspårskurs till innan vintern och sen går vi ut hårt och ökar.


Nu blev det nått fel på tv:en som måste lösas.


Hej



Ovido - Quiz & Flashcards