elingeviltspår

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Jenny Nyberg - 8 juli 2011 20:48

Och jag som i mitt stilla sinne tänkte att idag ska jag bara ta det lugnt och njuta av min sista ledig dag för denna gång. Eftersom jag har ett så bra schema så är jag snart ledig igen, men idag skulle det bara vilas.

Så fel jag hade...


Innan klockan hade hunnit blivit 9:00 så ringde min förre chef och frågade om jag ville åka till Huddiksvall och hämta en axel som skulle bytas på en grävmaskin. Det skulle kosta för mycket att skicka bud eller taxi efter den och då fick jag frågan. Och visst kunde jag tänka mig att åka och hämta den lille axeln.

Jag hade precis hunnit köra ut på E4:an när han ringer igen och frågar om jag kan tänka mig att köra axeln till Karlstad där den ska skruvas fast på den aktuella maskinen. Och visst kunde jag tänka mig det.

Det jag inte tänkte på var att det är en jävla resa att först åka in till Gävle för att tanka, sen åka upp till Huddik för att lasta axeln och sedan ta den "lilla" svängen förbi Karlstad och lasta av den och sen åka hem igen. Enligt mina beräkningar skulle det bli en resa på ca 80 mil och skulle ta ungefär 12 timmar. Och nu vill jag påpeka att denna resan skulle göras med personbil, jag kunde inte tänka mig att åka i 80 km/h i 80 mil, glöm det.


Jag hade lite tur och fick med Daniel på resan så vi kunde bytas av bakom ratten om det skulle bli för jobbigt.

När vi kommit till grängesberg så inser vi att det här kommer inte att gå. Om jag ska jobba i morn så måste jag hem och hoppa i säng innan midnatt och det skulle bli tight.

Som tur va så kom en mekaniker från Karlstad och mötte upp oss i hällefors så vi kunde ta en lite kortare väg hem istället för att åka över Västerås och Uppsala.

Vi åkte ca 08:00 och kom hem för 48 minuter sen. Det blev en arbetsdag på 12 timmar på min lediga dag. Men jag får bra betalt för det.

Jag vill passa på att tacka svärfar för hjälpen med hundarna.


Nu fortsätter följetongen.

Del 3


Efter moget övervägande och noga funderingar så har jag nog bestämt mig för att strunta i allt. Jag kanske kommer med ett skammbud men jag tror inte att jag ror iland det hela.

Något verkar skumt och om jag inte får klarhet i det så får någon annan leka leken, jag står utanför.

Men än är inte sista ordet sagt.

Om inte mer kommer upp så avslöjar jag det hela i nästa och avslutande delen av följetongen.


Nu ska jag rasta hundarna


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards