elingeviltspår

Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Jenny Nyberg - 2 juli 2011 14:30

När jag var liten så var mina föräldrar mycket försiktiga med att berätta om eventuella semesterplaner till oss barn, utifall att saker och ting skulle förändras. Dom trodde att vi inte kunde ta en förändring utan att bli mycket besvikna. Så klart så ville man ju gärna att allt skulle gå i lås men när det inte gjorde det så fick man vackert inse att man kan inte råda över allt här i världen, vädret till exempel.

Jag tror att jag genom hela min uppväxt och senare i livet har mått bra av att inte alltid få som jag vill och jag klarar av att få ett nej eller bli nekad utan att fullständigt rasa i hop i ilska och gråt.

Anledningen till min utläggning om min barndom är för att planer som gjort upp för ett tag sen har blivit ändrade.

Det var meningen att jag och Daniel skulle åka till min fd chef och dricka lite öl och snacka skit i kväll. Men när jag kom hem efter spårningen så fick jag veta att han inte skulle ha tid utan att vi får ta det vid ett senare tillfälle. Jag hade så klart sett fram emot det men eftersom vädret här är ganska osäkert och risken för både regn och åska är överhängande så skulle det nog egentligen passa bättre en annan gång. Lite tråkigt men desto roliga när det väl blir av.


Ja spårningen ja,

Veronika med sin Cane Corso blev idag godkänd på anlaget. En hund som vet vad han vill och gör det han ska, inge mer. Stort grattis


Ylva med sin Labbeblandning Dixie fick ett 1:a pris på öppenklass idag. Detta var hennes andra 1:a och snart kan hon titulera sig inofficiell viltspårschampion. Som blandras så får hon alla meriter men kan inte erövra något officiellt championat.


Mats den lillla tokern startade sin Eurasier Orava i öppenklass men det var inte hennes dag i dag, eller hennes vecka om jag förstod husse rätt. Men till hösten så ska hon få prova igen. 

Jag är så stolt över mina kursare som har kommit så långt med sina hundar efter bara en kurs för mig. Det måste ju betyda att mitt sätt att lära ut fungerar iallafall til viss grad. Men sen är det ju dom som känner sina hundar och vet hur dom fungerar.


Som det ser ut i skrivandes stund så finns inget att tillägga i följetongen.


Hej


Ovido - Quiz & Flashcards