elingeviltspår

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Jenny Nyberg - 18 september 2011 19:21

Det var idag som Länsmästerskapet och Kretsmästerskapet i kuljaktstig skulle avgöras.

Igår hade Daniel och jag  en helt underbar kväll med först älgköttsgryta med rostade rotfrukter och grönsaker till middag, och sen riktig Kalvost med sylt till efterätt. Till köttgrytan drack vi Castello del Diablo och efterätten sköljde vi ner med varsin starköl. Det blev en bra kväll som fick oss att hitta tillbaka till varann efter Daniels norrlandsresa.

Men i morse fick vi slå upp gluggarna tidigt för att först öppna skjutbanan för sista gången för säsongen och sedan åka till Håkansbo för att i alla fall försöka göra ett bra resultat i LM:et och KM:et.

De flesta i vårt sällskap gjorde bra ifrån sig och bäst var faktiskt han som inte hade kikare med förstoring utan bara ett rödpunkts mirco sikte. Men jag är ändå nöjd med mitt resultat eftersom jag har fått väldigt lite träning denna säsongen. De bommarna jag fick var på rörliga mål och då får jag bra jaktmässiga skott men när det är poängen som räknas så tappar man mycket på en gång. Nästa helg är det vår stig i Försäter men jag jobbar på Arlanda 9-22 så jag missar den, lite tråkigt men man måste ju jobba.


Idag har hundarna fått tagit det lugnt. Arena har fått ett kortare pass lydnad och Rocky har fått lite hjärngympa men annars så har dom bara haft det varm och gott i soffan.


I morse kändes det att vintern är på väg då luften var otroligt torr och kall, några utanför byn hade haft frost på bilrutorna, dags att leta upp understället till i morn när jag ska springa runt på mellansveriges största blåshål, Arlanda.


Nu blir det kaffe


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards