elingeviltspår

Alla inlägg den 23 september 2011

Av Jenny Nyberg - 23 september 2011 21:17

Jag har just idag uppnått mitt första mål.

Jag har tankat 20 stycken Boeing 737:or. Det var väll ingen överaskning kanske eftersom jag hade tankat 18 stycken sist jag skrev. Men jag kan inte riktigt komma över att jag nu anses som van vid just den sortens flygplan och att jag förväntas veta vad som ska göras när jag kommit fram.

En annan sak som jag kommit över idag är att jag inte längre är så orolig över att prata med Cockpit, oavsett om det är på svenska eller engelska. Tack svenska skolan som drillade mig hårt i just detta språk, det har jag stor glädje av nu. Men jag tänker också på hur bra det vore om jag kunde fler språk, men det får bli på kvällskurser senare i livet, om någonsin.


I går fick jag även frågan om jag ville ha en permanent plats i älgjaktlaget. Det hade blivit en plats ledig inför höstens jakt och jag stod på tur. Eftersom Daniel sitter i jaktklubbsstyrelsen så misstänkte vi att frågan skulle komma så vi pratade lite om det innan han åkte till mötet, så när telefonsamtalet kom så var jag förberedd. Det blir lite omläggning i planerna eftersom jag hade tänkt jobba ganska mycket nu innan vaintern, men istället så får jag ställa in min på att ta ledigt den 10:e oktober och en vecka framåt. Men det ska nog gå bra.


Tikka har fått mer problem med sina tänder och nu är det så illa att hon kliar sig mycket under nätterna, så mycket att hon får sår på kindern eller på nosryggen. Vi har pratat om det och jag ska ringa veterinären på måndag för att få en undersökning på hennes tänder.


Men nu gott folk är självaste Kevin Costner på Skavlan så...


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards