elingeviltspår

Alla inlägg den 25 september 2011

Av Jenny Nyberg - 25 september 2011 21:04

Detta har varit en mycket underhållande vecka måste jag få säga.

Och eftersom jag har en lite nätt väg på 12 mil enkel resa till jobbet så blir det en hel del mil och upplevelser under en veckas jobb.


Vi kan börja med måndagen.

På väg till jobbet fick jag väja undan 3 gånger för andra som uppehöll sig på vägen. Eller vi kan säga att det igentligen bara var 2 och ni kommer snart förstå.

Den ene var en polisbil som stod mycket märkligt parkerad i dold kurva och backkrön. Men som den lydige bilföraren jag är så höll jag hastigheten på 70 km/h och hade inga svårigheter att undvika en krock.

Nästa incident var lite mer åt det märkliga hället. När jag passerade ett litet samhälle så kom först en gräsklippare åkandes över vägen. Hastigheten på denna väg var så klar 50 och det höll jag, men jag är tveksam på vilken hastighet gräsklipparen hade när det tvärade av gräsmattan och kom ut på vägen. Men så fort kan det inte ha gått eftersom en äldre man iklädd gummistövlar kom springades efter och fick tag i den förrymda gräsklipparen.

Det är dom små stunderna i livet som får en att le tycker jag.

Sen kommer vi till den tredje, men också osäkra. DEn uppehåll sig ju inte på vägen utan straxt ovanför.

Jag kom i godan ro och åkte på en 90 sträcka och blev med ens mycket orolig, jag hade fått en mycket märkligt ljud i kupén. Jag bestämde mig snabbt för att köra av vägen och stanna för att om möjligt undersöka vad som var fel med min bil. Men när jag tittar i backspegeln för att förvissa mig om att jag inte hade bakomvarnade trafik så får jag mig en riktig funderare. Där i backspegeln såg jag en helikopter. Den låg ca 20 meter bakom och kanske en meter över vägbanan. Efter bara en liten stund kör den om, eller ska jag säga över, för att sedan gå ner på ett fält inte långt från vägen.

Den synen fick mig för en stund att vilja åka till vägverket och lämna tillbaka lappen och säga att jag inte längre har den mentala hälsan för att vara bilburen, men istället åkte jag vidare mot Arlanda.


Senare i veckan fick jag uppleva både rävar och älgar på vägen men dom har klivit undan i tid så allt väl.


Nu blir det jobb sen hem för att sedan komma tillbaka hit för att försöka sig på körtillstånd inanför grindarna på Arlanda.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards