elingeviltspår

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Jenny Nyberg - 22 september 2011 14:29

när jag tvättar bilen.

Jag åker först till macken och inhandlar en stor dunk avfetting och två svampar med schampoo. Sen åker jag hem igen.

Väl hemma så fullständigt dränker jag bilen i avfettning och låter det verka under ca en halvtimme. Under den halvtimmen tvättar jag bort all den avfettning som hamnat på glasögonen, försöker driva bort all avfettning som kommit ända in i mina lungor och även sköljer munnen så maten har en chans att smaka igen.

Sen blöter jag ena svampen och tvättar ovansidan av bilen. Den andra svampen använder jag på den nedre delen av bilen. När allt detta är klart så spolar jag av bilen.

Sen sätter jag mig på bron och tänder en cigarett och röker den. När sen bilen har torkat en aning så brukar jag se ett par ställen där jag inte riktigt nått renlighetsnivån jag siktat på. Det är då jag gör mitt val, ska jag börja om eller bara skita i det?

Det har hänt att jag gnidit lite till på dom ställen som jag missat men det blir inte bra det heller. Det brukar vara så enkelt att nästa gång man sätter sig i bilen så regnar det och vägarna är skitiga så då är den snart i samma skick som tidigare.


Nej jag brukar inte vara så noga när jag tvättar bilen, så roligt är det inte och som sagt snart är det ju ändå skitig igen.


Hundarna har drabbats av vinter tror jag, dom bara ligger och sover som om det vore snöstorm och drivis ute, men jag har ju lite och göra så dom får sova.


Hej

Av Jenny Nyberg - 22 september 2011 10:47

Och jag som skulle återkomma...


På vägen till affären kom jag på att jag inte träffat min mor på ett tag så jag tog en liten omväg på 3 mil för att fika och skvallra lite. Min plastsyster Lina var där och det var ett tag sen jag träffade henne med så vilken tur. Hon och jag är lika hundintresserade och har ofta mycket att prata om när vi träffas. Hon har mycket erfarenhet av hundar så det känns som om vi är på samma plan.


Jag handlade på vägen hem men även fast jag skrivit en lista så missade jag att köpa te, men svärfar kanske vill ha något handlat i dag så vi får en anledning att fara på affären igen.


Igår började jag en kurs om mäns våld mot kvinnor.

Det är kvinnojouren som utbildar och om man vill arbeta volontärt så måste man ha denna kursen som grund.

Man är väldigt noga med att understryka att det inte bara är män som slår, även kvinnor kan ställa till ett rent helvete för sin livskamrat, men jag är övertygad om att det är samma situation oavsett vilket kön man har.

Jag hoppas att det ska bli en bra kurs.


I morgon är det jobb igen, och som vanligt så har jag funderat mer än vad som är bra för mig. Det kommer att bli pirrigt fösta gångerna som jag kör helt själv men det ska väl gå det med.


Nu ska jag uppfylla mitt löfte till min livskamrat om att jag ska få fram färgen på köksbordet genom att röja bort allt som täcker den.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards