elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Klassträff och matlagning

Av Jenny Nyberg - 22 november 2010 21:28

Som sagt så har jag för mycket tid till mitt förfogande sen jag blev arbetslös, så jag tänkte att man skulle försöka dra ihop gamla klassen för en liten träff. Nu är det som så att jag har gått i många klasser eftersom jag har gått ganska många utbildningar. Okej här kommer en redovisning:

Grundskolan - Som alla andra

Gymnasium - Som nästan alla andra

Komvux - Som många andra

YrkesAkademin - BE CE


Men nu hade jag tänkt att skrapa ihop de själar som tillsammans med mig kämpade oss till Tunga behörigheter. De var tider de, en del av oss blev ett riktigt kul gäng som hade så roligt tillsammans. Men som många andra så har vi glidit ifrån varandra med tiden. Jag t.ex fick jobb som tankbilschaufför och hade ganska krävande dagar, så jag var så upptagen att jag tappade bort alla roliga människor. Men det svåra är att få tag på dem igen. Vissa har man ju nummer till, men några har ju bytt nummer eller fått jobbnalle och kastat bort den privata.


Jag har sökt med ljus och lykta men inte funnit alla än, en del har facebook och då kan man ju hitta dom där men andra får man prova gooogla.


Som sagt så jobbar Daniel eftermiddag så jag får spendera kvällen bäst jag kan på egen hand

Vänta, den lilla ska skita på golvet och jag måste rasta.


10 min senare......   Tillbaka

Eftersom jag är totalt oduglig i köket så blir det lite problem när Daniel jobbar eftermiddag, han är ju den som kan matlagning, men jag brukar äta rester. De är ofta bara att värma eller så plockar man ihop lite och gör typ en kompott av allt. Men imorgon måste vi handla, allt är slut och så måste jag åka till banken. Min sista lön blev det nått tok med så banken får fixa.

Ses i morn

Hej


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards