elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Svårt...

Av Jenny Nyberg - 30 november 2010 17:44

Ja det är faktiskt svårt att välja rubrik. Jag har så många gånger redan gnällt på kyla både inne och ute, och nu när det är så kallt att inte ens hundarna vill gå ut och leka i snön, ja då känns det fel att än en gång börja sitt inlägg med KALLT.


Men så är det. Vi har våran hitintills lägsta temperatur denna vinter -17 grader. Nu tror jag att det kommer att vara kallare än så senare i vinter men det var länge sen vi hade så kallt redan i slutet av november. Jag minns fler vintrar då mamma sa att tomten kom med helikopter pga att snön uteblev till jul. Okej det var mina barndomsminnen, och nej jag tror inte på tomten längre faktiskt.


Igår blev det inget inlägg i bloggen, jag var upptagen på annat. Dagen gick åt att träna Arena inför tävlingen den 26 dec. Jag tror inte det kommer att gå denna gång heller men man måste ju försöka iallafall. Sen var det möte i kretsstyrelsen och det drog ut på tiden som det brukar. Jag var där 18:20 och kom hem 22:45. Tur att man inte har ett jobb som man skulle upp till i morse. Men jag måste få säga att det är ett jättestort mansdagis över det hela. Alla vill ha beröm och ingen vill ta ansvar. Om jag får sia om framtiden så tror jag att den idiella verksamheten kommer att vara utdöd om 20 år. Alla ska ha betalt för vad dom än tar sig för med. Sen vill man gärna värna om sina kompisar, om någon har en annan åskit så kastar man skit på den från alla håll utan vidare. Nej jag tror att det kommer att gå åt helvete för dem alla och vargarna kommer att ta över och sen är det slutjagat.


Jag sitter här och laddar. Det är visseligen kallt som bara fan ute men jag måste ta min promenad till sågen och tillbaka. Men denna gång får nog Rocky vara kvar hemma, hans höfter gillar nog inte den kalla luften och jag vill inte att han får mer ont av att jag gör fel.


Hoppas någon tyckte det var ett innehållsrikt inlägg och att ni kommer tillbaka igen.

Hej

 
 
Vivi

Vivi

1 december 2010 10:20

Bra att du håller igång promenaderna även när det är så hiskeligt kallt ! *brrrr*
Fast man förlorar ju tydligen kalorier på att frysa !! :)

Har tyvärr ingen laptop men jag har föreberett en massa inlägg som kommer komma när jag är borta, jag ska även försöka titta in och avlägga rapport.

Kram

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards