elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Tillbaka i verkligheten för en dag.

Av Jenny Nyberg - 17 juli 2011 10:30

Jag är så stolt över mig själv.

Det gick riktigt bra att ligga ute på jobb, och roligt var det också. Lite friare fast med ett högre tempo. I går när jag stod och tog min sista rast för att kunna köra hela sträckan hem till gävle igen så räknade jag ut att jag har jobbat nästan 45 timmar på 3 dagar. Och lägger man sen på dygnsvilan, som jag har haft i bilen så har jag tillbringat en bit över 60 timmar i eller i omedelbar närhet av min lastbil. Fast jag kan inget annat säga än att jag har gillat det nästan hela tiden.

Man träffar på ganska mycket folk på uppställnigsplatserna och de flesta är riktigt trevliga. En del bjuder till och med på kaffe och eftersom jag inte har haft någon kaffebryggare i bilen så har det varit välkommet.


Sen har det hänt en del här hemma också. Det känns nästan som om man varit borta mycket längre än bara några dagar.

Min underbara sambo har byggt en ny entrétrapp. Vi pratade om det innan jag åkte men att den nästan skulle va klar när jag kom hem hade jag inte räknat med.


Bonden har släppt ut fler djur i hagen som går runt huset. Det största som tillkommit är den mycket respektingivande gamla tjuren som jag tror går på sitt sista år som avelsdjur. Han ser snäll ut där han går och betar med jag tror ändå inte att jag kommer att hoppar över stängslet och går fram och klappar han. Så fort kan jag inte springa tror jag.


Nu ska vi slutföra trappen och sen åka och fira min kära far som blev lite äldre i går. Frågan är bara vad man ska ge honom?


Jag lägger ut lite bilder

  Min älsklings verk



  Nej det här är inte samma bil som tidigare, men alla ser lika ut så jag förstår förvirringen på åkeriet på mornarna


  På en av uppställningsplatserna stod en bil och släp när jag kom. Han hade parkerat rakt men inte jag.

Jag gillar trailer bättre än bil och släp, dessutom är trailerna sexigare tycker jag.

Va tycker ni?


I morgon ska jag tillbaka till brottsplatsen för ännu en tredagars.


Hej


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards